Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få afdrag for DSB 1' billet efter statsskattelovens §6?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Taglab.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg skal rejse fra Aalborg til København (over 4 timer i lyntog) da jeg flyver på ferie i udlandet på søndag, og er bortrejst resten af året.

Da jeg skal holde ferie havde jeg fortalt en kunde som kontaktede mig, at jeg ikke ville kunne løse hans opgave før 2015. Han skulle dog bruge en løsning før dette, og jeg valgte derfor at indgå en aftale med ham på 5 timers arbejde, hvor jeg kun kan udføre de 4 af dem ved at opgradere min togbillet til 1. klasse på DSB. Prisforskellen er 260 kr (353/613)

Udover, at jeg skal arbejde under selve togturen, er både min tur til københavn og til udlandet 100% privat og ikke relateret til min virksomhed.

Opfylder jeg kravene for at kunne trække hele eller dele af min togbillet fra, efter statsskattelovens paragraf 6?

"a. Driftsomkostninger, d.v.s. de Udgifter, som i Aarets Løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten, derunder ordinære Afskrivninger;"

- Det understreges at jeg havde måtte afvise kunden hvis ikke jeg havde kunnet opgradere min billet og dermed arbejde i toget. (dsb1 har arbejdsro og  internet)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

er det alle overvejelserne værd for 260 kr = skat ca 110 kr? Du kan trække fra hvis det er noget du gør for at få en indtægt - og du kan næppe opnå et noget der ligner bindende svar, ud fra din oplysning - jeg ville tro det gik fint, men om skat siden dømmer privat må du ikke hænge mig. MIN indstillig? er jeg i tvivl bruger jeg den private muldvarp når det ikke er mere det drejer sig om

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)