Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her lovligt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt over denne side igår aftes : www.strawberrynet.dk og undrede mig over den, da jeg i forvejen kender til denne side: www.strawberrynet.com

For mig ligner det en "kopi" af både hjemmeside samt navn på hjemmeside.. Er det lovligt? Må man gerne snuppe en anden hjemmesides navn, og føre næsten de samme produkter? Synes det virker lidt underligt..Surprise 

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 09:14

Hej Sandra,

Har lige været inde og kigge på begge sider.... og det virker meget "ikke-lovligt"... 
.dk siden virker dog så forfærdeligt dårligt, at jeg ikke kan forestille mig at den sælger noget.
Men sørgeligt at folk virkelig er så uopfindsomme at man bare kopiere andre på den vis.

På den anden side - skulle man nogensinde blive i tvivl om hvor langt folk vil gå for at blive rige, sååårh kan man da altid se en gang "operation x", "basta" eller "kontant".... Det er jo trist at der kan køre så mange programmer med samme formål.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Skrevet kl. 09:26

Ja synes også .dk siden virker meget amatør og halvfærdigt.. Jeg prøvede for sjov skyld at lægge i indkøbskurven, men blev da dirigeret til .com siden (den rigtige forside) - måske har vedkommende fra .dk siden kopieret kildekoden, og så lige "glemt" at tilpasse nogle ting?

Jeg blev bare overrasket, da jeg tit handler på .com siden, og pludselig faldt jeg over .dk..og synes da det virker ekstremt underligt, hvis det virkelig er lovligt.. 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 17:28

Jeg har sakset nedenstående fra strawberrynet' s hjemmeside - det giver vel forklaringen?

StrawberryNET offers you the opportunity to earn commission revenue simply by referring your visitors to our site - and it's absolutely FREE.
We guarantee you a commission on every successful new sale or purchase made from, or referred by, your website.

All you do is place a hyperlink in the form of a banner, text link, or icon on your website that links directly into ours.

You can exercise your creative skills by developing your own virtual storefront to act as a doorway page to our site. You can also create value adding product reviews or feature articles on StrawberryNET and its fantastic ranges. You wont have to consider stock inventory or product updates - we do all that for you.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:16

Henrik R:

Jeg har sakset nedenstående fra strawberrynet' s hjemmeside - det giver vel forklaringen?

StrawberryNET offers you the opportunity to earn commission revenue simply by referring your visitors to our site - and it's absolutely FREE.
We guarantee you a commission on every successful new sale or purchase made from, or referred by, your website.

All you do is place a hyperlink in the form of a banner, text link, or icon on your website that links directly into ours.

You can exercise your creative skills by developing your own virtual storefront to act as a doorway page to our site. You can also create value adding product reviews or feature articles on StrawberryNET and its fantastic ranges. You wont have to consider stock inventory or product updates - we do all that for you.

Men det gør det jo ikke lovligt at kopiere deres grafiske layout og banner på den måde. Måske er de (.com-siden) ligeglade da de får ordrer, men det kan jo medfører et grimt erstatningskrav.
Tror nu også siden er mere eller mindre total virkningsløs side. Først og fremmest er siden håbløs grim og afskrækkende, og dernæst så vil en kunde opleve at tro man handler på en dansk side, for lige pludselig at blive tvangsoverført til en amerikansk. Kan ikke forestille mig den konverterer særlig meget...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 01:11

Syndes ikke designet ligner :P så det er nok lavet om nu.

er det en her fra :D

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:35

sandrafalk:

Jeg blev bare overrasket, da jeg tit handler på .com siden, og pludselig faldt jeg over .dk..og synes da det virker ekstremt underligt, hvis det virkelig er lovligt.. 

Virker det godt nok, når du handler der? Jeg har læst et eller andet sted, at man kan risikere at varerne tilbageholdes i tolden eller at man skal betale for indførsel af varerne, da de sendes fra østen, så jeg har ikke turde bestille noget der fra, selv om det er fristende, når de er så billige..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Skrevet kl. 10:49

Det virker suverænt! (på com siden :-)) Nogen gange skal man betale for told, men man kan få det tilbagebetalt hvis man faxer/scanner det til Strawberry - de er vældig flinke ;-)

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:03

ROFL! Jeg skulle lige omkring og se om de nu havde fået lavet andet design - og det havde de ganske rigtigt. Og i den nye shop er der mulighed for at få oversat teksterne til kinesisk, tysk og en masse andre sprog - men den oversætter fra engelsk!

Slutresultatet er mindre heldigt...   Big Smile

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:02

Nej, det er bestemt ikke lovligt (heller ikke hvis du ændre designet...). Ejeren af domænet er dog et eller andet skummelt Hong Kong firma (se Domænehaj) og jeg tror nu ikke at de ser .dk versionen som en "konkurrent".

Hvis de endelig gjorde, er det rimeligt nemt at få lukket et .dk domæne via DK-Hostmaster, hvis man kan dokumentere sin ret/varemærke.   

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)