Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningssag frafærdelsulykken, kan kravet lukke?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg håber der sidder nogle advokater herinde eller nogle som har styr på grundloven når det kommer til at angive et krav til erstatning.

Det skal siges på forhånd at dette er nummer 2 advokat jeg har på sagen, da advokat nummer 1. fik trukket sagen så langt ud, at jeg ikke har fået en krone ud af det.

Kan det passe at man har inden for 3 år mulighed for at få indgivet et krav via en advokat til forsikring selvskabet mht. erstatning, før det er forsent?

Fordi jeg er offer i sådan en sag, hvor det er snart 3 år siden ulykken træf sted. Vi er i gang med at søge friprocess da jeg er på SU, og havde en indkomst på hele 2503 kroner det efter følgende år, hvilket burde give mig gode odds til at få godkendt fri process.

Min advokat fortæller mig så at pga. at det er 3 år siden om 9 dage, så er jeg nød til at få åbnet en ret sag inden da, hvor det er mig der skal betale for sags omkostningerne, da før han kan søge friprocess så er han nød til at få dokumentation på hvad jeg har krav på, det har han ikke haft tid til da han blev sat på sagen for 2 uger siden, og han venter på at få kopi af journaler fra min læge, und so wieder.

Jeg vil bare gerne have bekræftet at det passer at jeg er nød til at indgive et krav inden for 3 år, kan det passe, da jeg har hørt om ligningene sager som tog snildt 7-8 år

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Mark:
Jeg vil bare gerne have bekræftet at det passer at jeg er nød til at indgive et krav inden for 3 år, kan det passe, da jeg har hørt om ligningene sager som tog snildt 7-8 år

Fristen på 3 år er et spørgsmål om at undgå at din sag falder for forældelsesfristen på 3 år. Sagen kan godt efterfølgende tage flere år.....

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 23:25

Hvordan får man den forlænget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

den skal, som jeg ved det, forkyndes/anlægges inden de tre år fra ulykken - så er der jo ikke de tre år længere, men den tid sagsbehandlingen og evt anke og hvad ved jeg kan tage -

Du skal da også helst kunne regne med, at i din advokat siger det rigtige til dig - ellers duer det jo ikke. - Advokatvagten kan du google - den er gratis i sager for private til et lille orienteringsmøde - ofte på biblioteker eller rådhuse, her får du så en gratis second opinion så du kan føle dig sikker - men om du lige kan nå det ved jeg jo ikke

vh

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:32

Det som ofte sker er at sagen om skylds-spørgsmålet (og dermed hvem der skal betale) trækker ud så længe at sagen bliver forældet, og der så ikke kan søges erstatning

Det man kan gøre er at oprette et erstatningskrav FØR afgørelsen er truffet. Man gør dette for at der ligger et erstatningskrav inden forældelsesfristen på skylds-spørgsmålet udløber og lukker muligheden for erstatning.

Hvis du så får medhold er erstatningskravet gyldigt på trods af forældelsesfristen fordi det blev oprettet inden den løb ud. For du ikke medhold så frafalder det bare automatisk.

Du skal altså ikke vente på "trin 1" er færdig for at starte på "trin 2"

Du skal starte med "trin 2" FØR "trin 1" er færdigt. Ellers bliver du blokeret for erstatning når du rammer om de 9 dage.

På denne måde kan du få erstatning uanset hvor meget forældelsesfristen er overskredet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)