Hej Alle. Jeg har et spørgsmål med hensyn til fradrag af private ting brugt erhvervsmæssigt.
Jeg spiller i et band hvor vi er 4 medlemmer. Vi har alle selvfølgelig mobiltelefon og internet. Kan vi hver især trække en del af vores telefonregning og internetregning fra regsnskabet? Vi bruger det til kontakt til kunder og til at finde job og lave hjemmeside.
Et andet spørgsmål. - Jeg driver en lille ikke momsregistreret. Jeg har privat købt en bærbar computer, som jeg bruger til at lave regnskab, kontrakter, faktura og regninger, samt til at lave hjemmeside. Jeg bruger den også til private ting, som at hører musik, skrive dokumenter, se film og meget mere. Kan jeg trække den eller noget af den fra i mit regnskab. (Jeg har købt den i år og har derfor faktura for den).
Mvh. jimmy Pedersen |
Hej Jimmy
Hvis din computer bruges til andet end erhverv - så er den ikke fradragsberettiger.
Hvis din telefon skal kunne trækkes fra, skal den være reg. under erhverv og skal igen kunne bevise, at den ikke bruges til andet.
Under alle omstændighed er de første ca. ? 3000,- kr. ikke fradragsberettiget.
Det er de oplysninger jeg fik, da jeg startede min virksomhed.
Min computer var købt ½ år inden, for at kunne starte op - den går ikke!
Køber jeg en ny, skal jeg stadig bevise, at den kun bruges erhvervsmæssigt, da mit firma ligger på min private adresse - og ikke er et selsskab.
Hej fra Lotte