Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

*#X%&**# Lastbilchauffører :-((

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ihhh hvor er jeg træt af de der strejke lystne chauffører..

Findes der andre grupper end lastbil- og buschauffører som strejker så meget? De har altid et eller andet at brokke sig over!

Vi får varer 3 gange fra Tyskland denne uge, eller det vil sige det SKULLE vi have haft.. Men nu kan vi så fortælle et par af vores bedste kunder, at vi desværre ikke kan overholde leveringstiden, hold k#ft hvor er det da t*sse-træls!!!

Og så vidt jeg har forstået, vil de nu også stoppe trafikken ved broerne, så vi ikke kan komme til Sjælland med vores egen varebil..

Jeg har bare slet ingen sympati for dem, de kan da bare nedlægge deres arbejde og lade deres egne biler stå hjemme, jeg kan slet ikke se, hvad de får ud af at stoppe alle biler ved grænsen..

Er der ikke en eller anden man kan sende en regning til for tabt arbejdsfortjeneste?

Super Angry ØV!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 19:00

Jakodan:

Og så vidt jeg har forstået, vil de nu også stoppe trafikken ved broerne, så vi ikke kan komme til Sjælland med vores egen varebil..

I de par artikler jeg har læst om det står der, at de kun har blokeret det ene spor ved Storebælt. Da jeg passerede med tog omkring kl. 18:00 så det nu heller ikke ud som om der var nævneværdig ballade i området, men det var mørkt og regnede, så måske jeg har overset det. :)

Jeg håber jeres kunder er forstående overfor forsinkelsen - I kan jo ikke gøre meget ved det og andre leverandører har nok samme problemer. Lad os krydse fingre for nogen får fingere ud og dropper idéen snarest. :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01

Jakodan:
Jeg har bare slet ingen sympati for dem,

Jeg forstår slet ikke, at nogen gider kører som lastbil chauffør under de danske regler. Al sympati til dem der stadig kæmper for at forbedrer deres arbejdsvilkår, på det job de åbenbart elsker. Jeg har prøvet i +2 måneder og kan ikke pege på noget job, som jeg ikke hellere ville have i stedet. Hvis det stod til mig, gad jeg ikke risikere det som de gør, for at du kan få varer i butikkerne, eller noget af det andet de kører rundt med.

Jakodan:

Er der ikke en eller anden man kan sende en regning til for tabt arbejdsfortjeneste?

Jo. Det er en ulovlig blokade. Jeg er ikke sikker på juraen i det, men den slags må man da kunne stilles til ansvar for. Kræver dog sikkert, at du selv tager ud og dokumenter, hvem der blokere for din bil.

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 15:10

Fuld sympati for lastbilchaufførerne. De risikerer en bøde på 3000 kr. for at glemme at dreje på en knap. Og vognmanden får det dobbelte. Dvs. 3000 i bøde til chaufførerne, og 6000 til vognmanden. Hvis du er selvkørende vognmand hedder den 9000 kr., og de er sq ikke fradragsberettigede.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:18

Angry og skriver du hans H istedet for Hans Hansen, er bøden 3000 kr og 6000 til vognmand

skriver du forkerte kilometer eller dato er bøden også det samme..

Laver du 3 fejl på en køreskive er det 9000 kr til chauffør og 18000 kr til en vognmand..

Hvem tør og har råd til at være chauffør  og vognmand idag??

tænk, hvis alle køreskiver bliver indkaldt til kontrol for de sidste 2 år og du ejer mange lastbiler..

Hvor mange kørekort ryger så og lukker vognmanden så også??

Oh..sikken en masse bøder der skrives, for ingen er fejlfri...

Intet erhverv er så forfulgt og fyldt med dummebøder som de stakkels chauffører og vognmænd der bare vil passe deres arbejde og hvornår bliver de værdsat som et udsat folkefærd?

Geeked

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:39

jeg må jo være enig med de andre indlæg - selvom det er irriterende med en strejke/blokade (skal selv over øresundsbroen hver dag) så er der virkelig brug for at få rettet op på reglerne for chauffører. Ingen andre steder falder straffen for ganske små fejl så promte og hårdt.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:10

Altså om de har ret eller ej vil jeg slet ikke blande mig i, det har jeg ikke kendskab nok til reglerne til..

Jeg synes bare, det er forkert at misbruge den "magt", de har over vores andres forsendelser, når det ikke har noget med os at gøre..

De kan da stille sig ind på christiansborg, lave underskriftindsamling eller hvad ved jeg i stedet for..

Desuden, hvis jeg skriver forkert i et tilbud eller laver bare én lille regnefejl, må jeg da også selv hæfte for det.. Det er jo risikoen ved at være selvstændig!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:38

Den eneste forskel er bare for dig, småbeløb, men for chauffør og vognmand er det levebrødet der tages fra dem for små dumme ting..

Tænk, hvis du sendte en pakke forkert afsted og fik en bøde på 6000 kr og modtageren 3000 kr, mon så ikke du ville rive dig i håret??

Tænk, hvis du efter 3 små fejl fik frataget din shop, hvordan ville du så reagere??

Geeked

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:35

Mulefar:

Den eneste forskel er bare for dig, småbeløb, men for chauffør og vognmand er det levebrødet der tages fra dem for små dumme ting..

Tænk, hvis du sendte en pakke forkert afsted og fik en bøde på 6000 kr og modtageren 3000 kr, mon så ikke du ville rive dig i håret??

Tænk, hvis du efter 3 små fejl fik frataget din shop, hvordan ville du så reagere??

Geeked

Selvfølgelig ville jeg det og jeg siger absolut ikke, at de ikke har ret til at protestere.. Jeg siger bare, at det er ikke nogen politikere det går ud over - Det går ud over sådan som mig, som jo faktisk er deres kunde og som betaler penge for at få mine varer bragt ud til tiden!

Hvis nogen gav mig en sådan bøde for en fejl i min shop, ville jeg da heller ikke reagere ved at sige "fint så lader jeg bare være med at sende nogen som helst pakker til andre kunder de næste par dage, så kan de lære det?" Så ville mine kunder ret hurtigt finde en anden leverandør..

Problemet er jo bare, at lastbilchaufførernes magt er så stor, at jeg ikke har mulighed for at finde en anden chauffør, ligesom mine kunder ville have mulighed for at finde en anden leverandør..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:00

Jeg rejste til Tallin den dag og var derfor i lufthavnen. Der var mange der ikke nåede deres fly, fordi lastbilerne blokerede det ene spor ved lufthavnen.
Det er sikkert synd for chaufførerne, men at tage almindelige mennesker som gidsler er bare at synke for lavt..

Dbh Martin

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)