Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hus byggeri - hvor stort budget skal man regne med

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har min kæreste og jeg ledt og vendt hver en sten for at finde det rigtige hus vi gerne vil købe...

Men de billeder af husene vi har fundet på nettet (eneste sted vi har ledt), tror jeg ejendomsmægleren har haft igennem Photoshop, for når vi kom ud, så lignede det overhovedet ikke, og prisen var alt for høj i forhold til standen af huset.

Derfor har jeg nu fået den idé, at vi skal sgu bygge vores eget hus... først blev jeg meget skræmt over prisen på grundene (de lå over 500.000), men har nu fundet en grund, som ligger godt og koster kun 200.000...

Budget-mæssigt ligger vi så omkring 1.5 mill til at bygge huset for...

Mit spørgsmål er så, er 1.5 mill realistisk for at få bygget et godt og fornuftigt hus???
Min plan er, at bygge huset på omkring 120-130 m2, og så indtænke, at der skal udvides med 30 - 40 m2 mere om et par år, når der er råd til det... Kan det lade sig gøre?

Jeg ved godt det afhænger meget af hvilke materialer vi vælger... jeg kunne bare godt tænke mig at vide, om 1.5 overhovedet er realistisk....
(jeg har set type huse på nettet til 1.5 mill plus grund, men vi vil gerne lidt ud over type husene)...

Jeg har tid og (tror jeg selv) evner til at stå som bygherre....
(materialer kan jeg skaffe billigt igennem en svigerfar der arbejder på byggemarked og jeg arbejder selv på Velux, så stor rabat på vinduer)...

Er jeg realistisk med et budget på 1.5 mill....?

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt sikkert det er realistisk. Det kommer dog an på hvilken type hus. Der findes "med-byg" eller "selv-byg" koncepter rundt omkring, især til træhuse.

Skal det være et stenhus??

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En tommelfingerregel er at det koster ca. 10.-12.000 kr. pr, m2. Prisen afhænger af materialevalg. Det betyder at du med normalt materialevalg godt kan bygge 120-130 m2. Jeg vil dog anbefale at du får etableret både fundament og installationer til din fremtidige udbygning. Det er væsentligt billigere at gøre nu. Hvis du vælger at udføre udvalgte opgaver selv, så kan der også spares penge.

 

vh/Saqib

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget vil du lave selv? For du er nødt til at trække gevaldigt i arbejdstøjet for at holde det budget.

for 1,5 million kan du ikke få noget ud over et meget skrabet typehus. Hvad med haveanlæg, finansiering, fliser osv?

 Vi flyttede ind i vores nye hus i juli, og projektet sluttede på ca. 2,2 millioner, for et ret normalt typehus på 143m². Grundprisen var i vores tilfælde på omkring 200.000.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Brandt:

Jeg tror helt sikkert det er realistisk. Det kommer dog an på hvilken type hus. Der findes "med-byg" eller "selv-byg" koncepter rundt omkring, især til træhuse.

Skal det være et stenhus??

Jeg gik selvfølgelig ud fra at det skal være et muret hus, evt. med element indervægge...

10-12.000 pr. m² er vist uden grund og haveanlæg.

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener sagten sman kan bygge til de budgetterede 1.5 mill.

Men at skulle ud over typehuse og over i noget specialtilrettet,

ja så afhænger det meget af jeres egen arbejdsindsats.

 

www.eurodan.dk Eurodan huse reklamerede i foråret med:

Euro-hus 156 kvm. inkl. integreret dobbeltgarage, nøglefærdigt til kr. 1.335.000

Hertil kommer selvfølgelig grund og tilslutninger mv. og man får et typehus.

Men det kan holdes inden for det samlede budget på kr. 1.7 mill.

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal være et muret hus, eller i hvert fald ikke et træhus... Vi skal have pudset ydermure... og teglsten på... 

Vi har lavet en lang liste, som vores drømmehus består af... både indvendig og udvendig...

Jeg har før kigget på Eurodan, og de har et af deres typehuse, som vi synes rigtig godt om... Jeg har da også tænkt over at kontakte dem og høre hvad de kan gøre for budgettets størrelse...

Vi er selvfølgelig klar på selv at arbejde for sagen... men jeg kan hverken mure, støbe eller banke et tag op... Jeg kan male, slæbe og lede arbejdet ;-) ... 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes jo ham den mærkelige jyde som selv laver sin sæbe og selv har bygget sit hus (han har været i fjernsynet flere gange), han kom muslingeskaller i gulvet, og halm/hø i væggene osv. og jeg mener at han endte på lidt over 200.000 kroner for et færdigbygget hus (uden grund).

Huset blev til og med godkendt af brandmyndighederne.

Det kunne være en mulighed :) 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Hardorff:
ham den mærkelige jyde som selv laver sin sæbe og selv har bygget sit hus

 

http://www.dr.dk/dr2/friland

men jeg er ret sikker på, at det ikke der det, Brian går efter.

 

mvh Hans

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

nej :-) .. så tosset er jeg sgu ik...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)