Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration fra E-pusher - Automatisering

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst Martins e-pusher og han skriver blandt andet noget om at automatisere forskellige arbejdsopgaver, hvilket jeg syntes er ret interessant. Feks. når en kunde har købt noget at systemet så automatisk sender en mail osv.

Vi er en salgsorganisation og sidder og taler med rigtig mange i løbet af en dag. Vi får hver i sær lov at sende måske 40-50 tilbud ud om dagen på vores produkter til dem vi taler med. Ikke alle er lige begejstrede, så vi ringer måske kun til 10 ud af de 40-50 og følger tilbudet op. Men jeg kunne godt tænke mig at kunne sende en mail til de resterende ala. Hej Heidi, jeg sendte dig noget materiale forledes og ville blot høre om du har haft læst det ? Under alle omstændigheder, så sidder jeg klar ved telefonen, hvis du har brug for hjælp...osv osv.

Dem vi taler med skriver vi ind i excel, så navnene står i cellerne. Kan man på nogen måde automatisere at sende dem en mail, så vi ikke sider og skriver til hver enkel ? Jeg vil gerne have at det er en personlig mail og der skal stå Hej Heidi, findes der et program man kan installere eller kan excel arbejde sammen med outlook og man så kan håndtere det på en eller anden måde ?

Mange hilsner SB

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:09

Hej 

Jeg mener bestemt, at det kan gøres blot via exel og outlook.

Du bruger blot brevfletning.

Åben exel. Skriv mailen.

dernæst gå op i funktioner -> breve og forsendelser -> brevfletning.

Vælg e-mails.

tryk næste

Tryk næste engang til.

tryk gennemse

vælg dit exel dok. og vælgt modtagerene.

Så får du en værktøjslinje frem og den brugere du til at insætte navn der hvor du vil have det.

Så trykker du næste og næste engang til og du er færdig og kan sende din mail.

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 11:36

Hej Martin, Det lyder rigtigt godt og billigst. Men jeg har en udfordring. Jeg syntes ikke at der kommer en værktøjslinje frem når jeg har valgt mit excel dokument. Der kommer blot excel filen op og så kan jeg vælge til og fra.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gi sig, da jeg ikke har set den værktøjslinje, men måske er det en udfordring at vi har hele emnedatabasen i excel - så der er over 15.000 linjer. Så måske skal jeg plukke navn og email ud af det store excel ark og lægge over i en anden og så gøre det ? Eller kan det alligevel nemt håndteres ?

Mange hilsner SB

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 12:19

Signe Bennekou:

Hej Martin, Det lyder rigtigt godt og billigst. Men jeg har en udfordring. Jeg syntes ikke at der kommer en værktøjslinje frem når jeg har valgt mit excel dokument. Der kommer blot excel filen op og så kan jeg vælge til og fra.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gi sig, da jeg ikke har set den værktøjslinje, men måske er det en udfordring at vi har hele emnedatabasen i excel - så der er over 15.000 linjer. Så måske skal jeg plukke navn og email ud af det store excel ark og lægge over i en anden og så gøre det ? Eller kan det alligevel nemt håndteres ?

Hej igen

Det vil nok være lettest at blot tage navne og emailsne ud på dem som du vil sende til.

Med hensyn til det andet problem bliver jeg lige nødt til at vende tilbage til dig engang i aften, hvis ikke en anden hjælper dig. da jeg sidder på universitet og der virker outlook ikke rigtig optimalt.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 18:28

Inde i outlook når du har åbnet en ny mail. går du op funktion -> tilpas og sætter V ved brevfletning. så kommer værktøjslinjen frem. :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 20:32

Hej Martin,

Nu har jeg fulgt din guiden og det går rigtigt godt, lige indtil jeg skal sætte email fletfeltet ind et sted ? Jeg troede jeg skulle sætte fletfeltet med emailen oppe der hvor emailen skal stå i en normal email ligesom navnet skal stå efter "Hej fletfelt, ? Meeeeen, det skulle jeg vist ikke ? Den fletter kun i navne fletfeltet men ikke emailen ? Hvordan gør jeg det ? HVordan sender jeg til de forskellige som passer til navnet ?

Jeg har lavet et excel ark med alle de personers navne jeg skal sende til og deres i email i en celle ved siden af.

Håber du kan hjælpe...

Mange hilsner SB

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 21:02

Jeg laver lige en film til dig.. det er ikke sådan at forklare..

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 21:43

Jeg har lavet en film guide til dig. Men jeg sender lige linket via pm, da jeg ikke ønsker at alle mulige får nogle af de mails jeg har liggende at se.

Vær opmærksom at det sidste trin i denne guide sender mails. Så når du laver en test er det nok ikke så smart at bruge alle dine kunders e-mail.

Vær også opmærksom på at du skal have reserveret den første linje i exel arket til et katagori navn.. Navn over personens navn og E-mail over emailsne.

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 08:35

Hej Martin,

Ej, hvor er du bare god ! Tusind tusind tak. Det er rigtig pænt af dig..... hvis jeg kan hjælpe dig en anden gang eller du vil have billige tonerpatroner, så må du sige til!

Ha en god dag....

Mange hilsner SB

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 21:54

Signe Bennekou:

Hej Martin,

Ej, hvor er du bare god ! Tusind tusind tak. Det er rigtig pænt af dig..... hvis jeg kan hjælpe dig en anden gang eller du vil have billige tonerpatroner, så må du sige til!

Ha en god dag....

Super godt du kunne bruge det ..

Og rigtig mange tak fordi du giver lidt credit tilbage i form af et tak. Det betyder noget :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)