Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere tilmeldinger til nyhedsbrev

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey
 
Jeg har en etableret hjemmeside og forretning. Jeg udsender også e-nyhedsbreve til et antal modtagere, men nu vil jeg gerne hæve antallet af modtagere. - På lovlig vis!!
 
Er der nogle, der har haft erfaring med, eller kender til, en marketingaktivitet/event e.lign., der kan øge antallet af nyhedsbrevstilmeldinger?
 
Der er lang vej, hvis jeg skal ringe rundt og få accept.
 
Med håbet om gode et par gode råd...
 
Tomas
Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tomas

Jeg har fundet en utrolig enkel (og billig) metode at få email adresser.
 
Opret en konkurrence på din side. Præmien behøver ikke være enorm. Det kan være en mus eller noget i den prisklasse. Når du så har oprettet din konkurrence tilmelder du den alle de konkurrence sider du kan finde via Google og jubii.
 
Jeg opnåede selv 1700 nye tilmeldinger i juli 2005 og 2200 tilmeldinger i december 2005. Begge gange var præmien en cykel som var skaffet meget billig.
 
mvh
Rene
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at deltagerne aktivt skal tilmelde sig nyhedsbrevet. Hvilket betyder, at checkfeltet ikke må være sat på forhånd.

Om det er tilladt at lade et checkfelt stå for både deltagelse af konkurrence og tilmelding af nyhedsbrev, er jeg dog ikke nok inde i det juridiske til at udtale mig herom.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at sørge for at der er et indhold, som kunderne er interesseret i at modtage?

Jeg ved godt at det kan lyde lidt groft, men det er vel det, det egentligt kommer an på. En gimmick giver dig tilmeldinger til et nummer eller to, men hvis ikke indholdet er noget værd forsvinder de som dug for solen. Og da de forsvinder pga skuffede forventninger, skal du ikke forvente dem tilbag som kunder lige foreløbig - og det er vel ikke meningen, vel?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tænkte netop det samme. Hvis man eks. sælger konsulentydelser er det vel begrænset hvad man kan bruge tusindvis af bumsede teenage nørders mailadresser til

Der er nok ikke et enkelt svar på hvordan man får flere til at tilmelde sig nyhedsbreve, det er nok meget afhængig af branche og målgruppe. Jeg var til Ferrari Days i Århus sidste år, og der var der et par søde piger fra en vinhandel som gik rundt og bad folk om deres email adresser, og så kunne man vinde 6 fl. vin. Det trick virkede på mig

Det skal måske lige siges at vinhandlen havde en udstillingsstand, så de havde ikke bare betalt entreen som os andre. De har jo nok fået tilladelse til det, vil jeg tro.
 
mvh Carsten
Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for de gode svar og råd. Jeg er naturligvis helt enig i, at indholdet af nyhedsbrevet er meget vigtigt, ligesom målgruppen er det. Det er faktisk konsulentydelser, jeg sælger, og jeg mener, at der er en masse at give af i nyhedsbrevene.
 
Så min udfordring er mere, at jeg skal have informeret folk om, at jeg udbyder dette (gratis) nyhedsbrev.
 
René - den med konkurrencen tror jeg på - de fleste elsker konkurrencer, så den vil jeg nok arbejde videre med.
 
mvh Tomas
 
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Som de andre i tråden skriver så er det vigtigt at være kritisk med kvaliteten af dine modtagere frem for kvantiteten.

Her i Danmark er vi ofte forblændet af vore udenlandske kollegaer der har postlister på flere 100.000 modtagere. Desværre er markedet ikke så stort i lille Danmark og postlister på 5.000-10.000 modtagere er store postlister for de fleste virksomheder herhjemme (der sender på dansk), medmindre vi taler bladmedier, eller lignende services der rammer virkelig bredt (portaler m.v.).

Derudover kan det være ligegyldigt om man man sender til 500.000 modtagere, hvis den samlede indtjening på en forsendelse alligevel kun er 500 kr i nye ordrer. Så hellere tjene 10.000 i nye ordrer på 500-1000 modtagere.

Jeg plejer normalt at anbefale virksomheder der gerne vil have flere modtagere på deres postliste, at starte ud med at fokusere på hvordan de kan tjene mere på deres eksisterende modtagere. Når fokus flytter fra at skaffe nye modtagere, til at servicere de eksisterende, så stiger kvaliteten ofte automatisk på forsendelserne og i de fleste tilfælde giver det flere modtagere over tid pga anbefalinger fra eksisterende modtagere, eller folk der kommer forbi arkivet og læser tidligere forsendelser og synes om kvaliteten.

Det er lidt ligesom den evindelige jagt på nye kunder hele tiden, i stedet for at fokusere på at tjene mere på de eksisterende kunder igennem mersalg. Det er væsentlig nemmere/billigere at sælge produkt B til en kunde der allerede har købt produkt A og har fået en god oplevelse med det, end det er at overbevise en fremmede at de ikke kan undvære produkt A.

Ud over at du får solgt produkt B til den eksisterende kunde, så kan du ved at give ham endnu en god købsoplevelse opnå endnu størrer sandsynlighed for at vedkommende anbefaler din forretning til en ny kunde. En uafhængig positiv ambassadør for dit firma er langt mere værd end de fleste reklameannoncer på sigt.

Det er netop mersalg og fastholdelse af kundeloyalitet nyhedsbreve og postlister er rigtig gode til at vedligeholde.

Så mit råd er at bruge kræfterne på at lave et nyhedsbrev der giver dig indtjening ved at friste eksisterende kunder til at købe mere hos dig ved at lade nyhedsbrevet fortælle om dine produkter, give god råd til hvordan man bruge dem, måske interviews med andre kunder om hvordan de bruger dine produkter og lignende. På den måde bliver dit nyhedsbrev en inspirationskilde for modtagerne, som de ser frem til at modtage.

Afhængig af hvad din forretning sælger, så vil jeg passe på med de "nemme" tricks som konkurrencer og lignende. Konkurrencer m.v. er som udgangspunkt bedst til forbrugere, så sælger du til virksomheder så kan de få dit firma til at virke useriøst. De fleste virksomheder kan godt købe deres egen mus f.eks.

Derudover er forbrugerombudsmanden til stadighed betænkelig overfor brugen af konkurrencer i forbindelse med tilmeldinger til nyhedsbreve og lignende. Det skyldes primært at han finder det i strid med god markedsføringsskik at man afgiver retten til at modtage markedsførringsmateriale mod at have en minimal chance for at vinde en ofte ubetydelig præmie. Det er efter hans et forsøg på at lade som om man får noget for at afgive sit samtykke, uden at man reelt gør det. Det gør det så vidt jeg er informeret ikke ulovligt, men det er værd at have i baghovedet.

Måder at skabe mere synlighed omkring dit nyhedsbrev kunne være:

- Send et rigtigt papirbrev til alle dine kunder der fortæller lidt om hvad man kan læse i det og hvordan man tilmelder sig.

- Inkluder en lille tekst om nyhedsbrevet og link direkte til tilmelding i din e-mail signatur.

- Lav en signatur til din bruger her på Amino (og andre fora med potentielle kunder) med et link til nyhedsbrevet og deltag i debatterne og skriv nogle gode relevante indlæg.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)