Jeg har et projekt jeg brander efter at udfør ud i livet. Min samlever synes også ideen er rigtig gode og mener vi sammen kan få det til at fungere. Det lyder genialt synes jeg i starten. Men, men, jeg har regnet mig frem til at hvis det forgår på den måde han synes kan jeg kom til at miste ALT hvis vi en dag gik fra hinanden. Vi er ikke gift, skal giftes, men han vil nu lave særeje. Mit projekt vil være en del af hans Aps. Det mener han er best og det er billigeste for os på den måde. Han er udvikler og koder sitet uden at få løn for det. Jeg skal arbejde gratis i ca. 1-2 år med design, markedsføring, indhold, viden osv. Alt udover udvikling/programmering. Alle udgifter betaler hans Aps. Der kunne jeg ikke forstille mig det vil være mere end 125,000 at kom i gang de første par år. Jeg har ikke selv råd til at låne pengen i banken (er offentlig ansat). Venlig hilsen B
|
Uden på nogen måde at være juridisk funderet på dette område, vil jeg mene at I bør lave en form for kontrakt mellem Jer, hvor
reglerne omkring dette foretagne er tegnet op, ligeledes hvad der skal ske i det tilfælde én af jer ønsker at komme ud af
aftalen (ved skilsmisse, fra-flytning, dødsfald eller lign). Den skal nok lige forbi en advokat, men så vil jeg tro
at I vil være bedst stillet. Så er der heller ikke så meget at være bekymret for og I kan finde ro og mag til at arbejde
på opgaven istedet for at skulle "sloges" om hvem der nu ejer og gør hvad. Det vil jeg syntes vil være det bedste at gøre. Du skal
sørge for dig selv, ingen andre gør det ;-)
Mvh / Lars Borup Jensen