Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger hjælp og støtte i min nuværende situation

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er familierådgivningen (i Helsingør Kommune) bekendt har jeg og mine to døtre under en eller anden form indenfor de sidste 15 måneder mødt væsentlige problemer, det har krævet støtte fra myndighederne for at løse.

Det drejer sig om følgende: Tab af erhverv - Tab af bolig - Livstruende sygdom - Løbende: En økonomi under pres.

Børnenes far har desværre heller ikke i denne situation evnet at støtte pigerne.

men har derimod forvoldt endnu mere skade end gavn. Med blandt andet den handling, at frem for at respondere og reagere på henvendelser fra mig, har han kontaktet formanden for social og unge forvaltningen, altså en politisk valgt person og fortalt denne at børnenes mor var indlagt og at børnene skulle flytte til Roskilde hvor han bor

Hvorefter politikeren Ib Kirkegaard ringede til skoleinspektøren Jarl på Borupgårdskolen og fortalte at pigernes mor var dødende og at børnene derfor skulle forflyttes/tvangsfjernes

ET FULD OG HELT LOVBRUD

Sagen var i byretten november 2006 og Viseskoleinspektøren undskyldte deres del af fejlen der havde fundet sted

Jeg kan lige skyde ind at jeg forsat venter på at modtage en skriftlig redegørelse fra Ib Kirkegaard der skal redegøre for hvordan det overhovedet kunne ske.

Så måske fejlen er forsøgt gemt væk under det berømte gulvtæppe? Eller er den katastrofale fejl årsag til at forvaltningen nu er i gang med at planlægge at tvangsfjerne mine to teenager piger på hhv. 12½ og 15 år?

Ret skræmmende at det reelt kan ske, idet det er muligt for en sagsbehandler at konkluderer og fremstille to børn og deres mor i et forringet forvrænget og helt andet lys end virkeligheden

Organisationen Kræftens Bekæmpelse kender til sagen

De kan beklageliges intet direkte stille op for mig men vil se om de kan fremtvinge en lovændring således at andre enlige med børn der får/har kræft og derfor havner på sygedagpenge eller kontanthjælp FÅR samme muligheder og rettigheder som det er tilfældet hvis det er barnet der er sygt

Ministeren Lars Løkke er ligeledes blevet kontaktet og han har i et brev gjort mig bekendt med at jeg i min situation generelt har ret til: ”Praktisk, pædagogisk eller anden støtte i hjemmet, en aflastningsordning eller andet”

Endvidere skriver han at det er kommunen der skal vurdere hvad jeg har behov for (man kan undre sig over at brevet han modtog 4 juni først blev besvaret 5 oktober)

Men uanset hvad har jeg indtil dags dato har søgt af hjemmehjælp og praktisk hjælp til indflytning i ny bolig har jeg fået afslag fra kommunen

Jeg har indtil nu snakket og rådført mig med fagfolk: psykologer og speciel lærer der har erfaring med tvangsfjernelser

Det virker som om at det på forhånd er besluttet hvad der skal ske.

Jeg kan stille spørgsmålene:

Er det i orden at misbruge sin magt og indflydelse?

Er det i orden at jeg bliver vurderet uegnet som mor og beskrives og fremstilles som direkte farlig for egne børn måske ”KUN” fordi jeg helt konkret efter strålebehandling og kemoterapi har fået pink/orange hår og mangler tænder munden?

Og hvad kan jeg gøre?   Hvem kan jeg henvende mig til? Hvilken myndighed eller myndighedsperson?

Sagen er for omfattende for den gratis juridiske retshjælp og advokaterne i lokalområdet afviser mig

Har du magt og evner eller kender du en der har?

Den lille mor i nød.

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 13:12

HVilken medieperson/mediestation ? HVEm ?

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:02

Extra bladet...  en avis som vil skrive din historie..  det giver som regel respons...

mvh kunstnerisk

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 07:44

Dem ringer jeg til... tak

mange hilsner
maya

Tilmeldt 25. Mar 06
Skrevet kl. 07:48

Jeg er lige kommet i tanke om www.borgerdebat.dk prøv også at sætte i derinde, jeg mener der er links til nytte personer.. i din sag..

søg ellers på google... engang fandt jeg en side om forældre hvor børnene var fjernet og en advokat omtalte hvorvidt han mente det var uretfærdigt.. en interessant side...

søg og søg... og du finder...

Tilmeldt 25. Mar 06
Skrevet kl. 07:54

Familiestyrelsen... de har muligvis også noget at sige... ring til dem.. mail til dem... find en god advokat hvis ikke du har en.. hvis din sag er helt ude i tovene... kontakt Bjørn Elmqvist... hvis han har tid... det har han ikke altid.. der er mange muligheder.. men klart du må mangle det fornødne overskud hvis du også er syg til at kæmpe for din ret.. hvis ikke der er andre årsager til at de skal tvangsfjernes..

Smut ind på www.mingler.dk skriv en blog og du vil sikkert få respons... meld dig ind i gruppen voksnes debatforum på mingler.. her sidder der mindst en som har kendskab til gode råd...

Jeg tror dette emne er langt udover aminos formål... så måske skulle du oprette en mailadresse som man kan skrive til.. dog er det ledelsen herinde som bestemmer det... jeg tænkte bare..

mvh kunstnerisk..

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 08:51

kunstnerisk:

søg og søg... og du finder...

jeg håber du forstår mit nej tak til at søge Wink

med det i centrum at jeg gerne vil løsninger

løsninger der nytter nu og fremover

det er derfor jeg rækker hånden ud og ber om hjælp

her blandt andre iværksættere danmarks ledere og erhversfolk  

og dit forslag om borgerdebat vil jeg tjekke...

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 09:22

Tak fordi du husker mig på Bjørn Elmqvist

Er blevet forslået ham tidligere

Det er bare pokkers svært at gøre det hele det rigtige og i den rigtige rækkefølge

dels fordi jeg som du er inde på ikke har den nødendige energi til rådighed og dels bliver bombaderet fra alle fronter

dels fordi jeg for længst har erkendt at jeg ikke kan alt alene

Oprette en blog?

Har andre en mening om det?  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:32

Hiv fat i Villy Søvndal og Pia Kjærsgård, de plejer begge at være gode til at råbe rigtig højt og få ting gennemført.

Måske kan jeg hjælpe med at få din historie i pressen, skriv mig en mail på dimitri@dimitrihardorff.dk så kan vi tage den derover.

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 03:17

Ville blot give en melding om godt nyt Yes

Kræftens Bekæmpelse besluttede på deres møde mandag at de gerne ville støtte op omkring mig & med deres hjælp har møderhjælpen også besluttet at gå ind i den

vist tid til PM

/maya

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)