Hej |
Læs om lean startup - kom ud og test markedet af, og få skabt nogle salg.
Hej |
Hej Thomas. Du spørger i overskriften, om din idé er god. Det er sådan set lidt svært at svare på, hvis du ikke fortæller om den. Det mener jeg også, at du roligt kan gøre, når der i forvejen er så mange, som kunne blive "kommende konkurrenter". |
tak for svarene :-) Jeg overvejer at opstarte en Drone Service Virksomhed. Der findes så vidt jeg kan se 4-5 andre seriøse firmaer af den slags indenfor egen region. Alle af "iværksættertypen" som min egen. Der har dog nogle gode idéer til bl.a. markedsføring og videreudvikling af konceptet. Jeg er dog i tvivl om dette er nok til at differentiere sig. |
Jeg synes det er en gode ide, specielt i forbindelse med ejendomshandel kunne der være et stort potentiale. Der er dog en række tilladelser m.m., som du skal have på plads. Jeg har ingen anelse om hvad vil prisniveauet er for sådan en service. I hvilket prisspænd arbejder en dronefotograf i ? |
Hej Thomas. Jeg står faktisk i lignende situation lige nu, da jeg ønsker at starte et firma op, som er blomstrende lige nu, og har potentielt mange kunder. Dog er der mange om riftet i forvejen, og derfor har mine markedsundersøgelser vist det samme som dit. Hvis der er potentiale for markedet, og du føler, at du kan gøre noget, som dine konkurrenter ikke kan.. Gør det! Er du derimod i tvivl om din idé er god.. Don't! Du er velkommen til at skrive ved yderligere spørgsmål ;-) |
Hvorfor skal du i starten slå på prisen? Jeg tolker det lidt som om du vil være billigere end konkurrenterne. |
Jesper jeg tror også det er ideén. Man behøver ikke nødvendigvis en BA% på 30 i starten, men man kan måske nøjes med 15? Det gælder om at gøre sig mest gældende på markedet, hurtigst muligt. Mvh. |
Casper: Jeg regner med at et opstartstilbud til private vil komme til at ligge på under 1000 incl. moms for optagelse og digital udlevering af billederne. Erhvervsmæssigt regner jeg med noget opstartsgebyr plus en timeløn. |
Hej Kasper Tak for svar. Jeg kan sagtens se, hvad du mener - og det er også derfor jeg her inde forsøger at finde ud af om jeg har grund til at tro på idéen og om mine differentieringsforslag er tilstrækkelige til at skabe en plads på markedet. |