Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør, kunne ikk fuldføre opgaven, men har betalt 2/3 af arbejdet, og nu melder han fra. HVAD GØR JEG???

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle aminoer!

Jeg står i en rigtig dårlig situation!!!

Det er første gang som rigtig iværksætter. Jeg fik en ret god ide (synes jeg selv) . 

Jeg skulle bruge noget programmering til en hjemmeside. Og der fandt jeg heldigvis en , som lavede en kontrakt på, at han kunne klare den på en måned. 

Da tiden nærmede sig, og han på det tidspunkt, nærmest ikke havde lavet noget, skrev jeg til ham, at han kunne få nogle dage ekstra, men at han også skulle stramme op. 

Efter historier om at hans telefon var blevet stjålet (til trods for at man stadig kan ringe ham op, MEGET besynderligt) , og at hans internet var nede, skrev han så idag, at han beklagede, at han ikke kunne forsætte opgaven, og at jeg er nødt til at finde en ny programmør

Jeg står med flere problemer lige nu : 

1. Jeg har en aftale med en samarbejdspartner, om at det hele skulle være klart, så vi kunne begynde at sælge produktet

2. Jeg har betalt en masse penge (synes jeg selv) , som jeg nu ikke har fået noget ud af, da hjemmesiden ikke er klar!

3. Jeg skal åbenbart finde en ny programmør, (og så mange penge har jeg slet ikke) - altså til at betale en programmør!

mit spørgsmål til jer : HVAD GØR JEG ?

Har jeg ret til de penge jeg har betalt ???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18

Ja hvis han intet har leveret og klart har meddelt at han heller ikke kommer til det, så har du ret til alle dine penge retur, ingen tvivl om det

Mere besværligt hvis han beder om et par uger mere, eller I har en uklar aftale om hvad han skulle levere så det bare var diskussion om kvaliteten, men han han ikke leveret noget OG meddelt han gir op, så skal han omg. betale alt tilbage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:26

lad os lige høre hvor mange penge du har betalt programmøren indtil nu. 

Ja den ønskede vare ikke er leveret er du i din gode ret til at hæve handlen ogfå dine penge retur - jeg vil anbefale at du får en advokat til at skrive til ham, alternativt kan du gøre det selv.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 22. Oct 14
Skrevet kl. 16:30

Tak for jeres svar!

Jeg har betalt 16.666,66 kr . indtil videre. 

Jo han har da lavet noget, men slet ikke iforhold til hvad aftalen gik ud på. 

Han mener at han er berettiget til pengene, idet han har leveret 3/4 af hele opgaven. 

Derudover er det ham der har ophævet opgaven, og ikke har tid til at forsætte den. 

Tilmeldt 22. Oct 14
Skrevet kl. 16:31

Han har leveret, bare langt fra hvad han skulle. 

Og han beder ikke om mere tid, han skrev at jeg burde finde en ny programmør.

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hejsa

Pu ha, det lyder som en træls situation. Har du koden til det? Hvis du er interesseret kan jeg garanteret lave det færdig for dig. Jeg behøves ikke have noget for det. 

Mvh Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:43

MYREVIEWS:

Han mener at han er berettiget til pengene, idet han har leveret 3/4 af hele opgaven. 

Derudover er det ham der har ophævet opgaven, og ikke har tid til at forsætte den. 

Sikke da en gang vrøvl der kommer fra programøren, han kan ikke hæve handlen ej heller påstå at han har krav på pengene for en ufærdig opgave.

Så en advokat til at hæve handlen for dig - så du kan få pengene tilbage eller lave et erstatningskøb på programmørens regning.

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01

MYREVIEWS:

Han har leveret, bare langt fra hvad han skulle. 

Og han beder ikke om mere tid, han skrev at jeg burde finde en ny programmør

ja så er det mere besværligt men udgangspunktet ville være, at hvis du nu kunne få det lavet færdigt af en anden til samme pris ialt som i det oprindelige tilbud, så ville man ha sværere ved en sag (selv om den ikke er tabt for der er forsinkelse osv)

HVIS du skal betale mere nu end det oprindeligt aftalte, så ville den første givet skulle dække forskellen = betale noget af det han har modtaget tilbage, så du fik jobbet til den aftalte pris. Igen er det svære, om der er klar nok aftale, så du ikke nu bare kan lave en guld løsning hvor den oprindelige tilbød en bronzeløsning hvis du forstår.

Du skal enten selv kunne få tingene på plads men den første programør - nok svært - eller få det afsluttet så det ikke bliver meget dyrere - måske lettere da den første må være interesseret i at medvirke med koder o.l. ELLER du skal via advokat - nok dyrt og let usikkert

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Skrevet kl. 17:30

Hej igen.

Og endnu engang tak for jeres svar.

Han vil gerne give koderne, uden yderligere betaling, men på den betingelse at han heller ikke skal tilbagebetale noget.

Problemet er : han ikke har lavet iforhold til hvad jeg har bedt om. Og derfor ville en ny programmør kræve ekstra betaling, fordi : 

Del 1, og Del 2 (som han er blevet betalt for) ikke er færdig lavet. 

Dvs en ny programmør vil kræve penge for hele 3. Del , samt ekstra for færdiggørelsen af Del 1 og Del 2. 

Jeg føler mig snydt, for jeg både er tidspresset nu, står uden en programmør, samt at jeg højst sandsynligt skal finde penge som jeg ikke havde regnet med. 

Hvilke chancer har jeg for at gå gennem en advokat ?

Tilmeldt 22. Oct 14
Skrevet kl. 17:34

Hej Mads.

Det er ekstremt pænt af dig , men jeg mener ikke, at du skal udføre et stykke arbejde uden betaling. Som minimum skal du have et eller andet for at færdiggøre det :) . Du kan evt skrive til mig på : mk@review-us.dk

På forhånd tusinde tak!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)