har jeg ikke lavet, men jeg kan se at der her på Amino ca. er et par 100 virksomheder der har udviklet et CMS som de sælger enten selv eller gennem forhandlere. Jeg har i den anledning haft en lille diskussion med Kjaerbo omkring valg af CMS og leverandør (http://www.amino.dk/forums/p/24004/166730.aspx#166730) og jeg vil da gerne tage tråden op her så vi kan få en god diskussion om hvorvidt det er "ok" at vi hver især sidder og udvikler vores eget CMS set ud fra vores kunders synspunkt. I ovennævnte tråd rådgav jeg brugeren til at kigge efter et af de store CMS'er og evt. Open Source som f.eks. Tangora, DNN etc. Jeg mener at det er et problem at der findes så mange CMS'er på markedet da der ikke er plads til alle de virksomheder og dette på sigt vil betyde at kunderne står med løsninger som de ikke kan komme videre med da producenten er væk. Hvis der evt. er et par andre mindre iværksætter udviklere som mig selv der kunne tænke sig at lave en erfa gruppe om CMS udvikling så er jeg klar. Kom med dit indspark |
Comito.dk:I ovennævnte tråd rådgav jeg brugeren til at kigge efter et af de store CMS'er og evt. Open Source som f.eks. Tangora, DNN etc
Det skal så lige pointeres, at det jeg reagerede på, i den tråd Keld henviser til, var ikke Kelds anbefaling af de store CMS leverandører. Men udelukkende Kelds kraftige advarsel imod at små virksomheder som udgangspunkt udgør et problem, og at kunder risikerer at "hænge på problemet", som Keld valgte at formulere det.
Men hvad er alternativet til flere forskellige varianter af CMS'er? Ville det være bedre med kun et par stykker at vælge imellem, således at vi eksempelvis kunne have to veletablerede A/S forehavender der kontrollerede dette marked?
Og nu ved jeg ikke om der virkelig findes et par hundrede forskellige CMS producenter her på Amino? Og er problemet virkelig større med dette ene produkt end med så mange andre produkter og tjenester der tilbyder her på Amino?
Der er eksempelvis også et hav af personer der driver deres egen lille udvikler virksomhed, og her risikerer kunden vel i langt større grad at stå med sorteper? I det tilfælde bliver du ikke præsenteret for noget fungerende produkt, som du har mulighed for at få leveret med det samme, eller i det mindste lov til at afprøve. Her må du i langt større grad stole på denne person.
Personligt står jeg midt i sådan en fadæse, med en person der driver en enkeltmandsvirksomhed der tilbyder web udvikling: http://www.amino.dk/forums/t/23918.aspx
Venligst
Hans