Hej Allesammen Super forum, masser af god læsning. Jeg starter nyt job på mandag som handelsagent, dvs jeg er selvstændig med eget cvr nummer osv, det hele er gået ekstremt stærkt og jeg har ikke nået at oprette firma endnu osv osv osv. Jeg skal køre som sælger i et distrikt jeg får tildelt på mandag i egen bil, og skal selv sørge for tlf, pc osv. Har lige nogle grundlæggende spørgsmål: Ang kørsel, får jeg det fradrag der hedder 3,35 kr pr km indtil 20 000 km og så 1,78 derefter? eller er det anerledes når det er mit eget firma? Kan det svare sig at købe en firma bil og så blive beskattet af den, jeg kommer til at køre 50/50 privat/erhverv, man kan jo evt lease en ny bil? Jeg mangler en revisor i københavn, det skal helst være en kompetent der ikke koster kassen, da jeg er helt ny jo, nogen der kan anbefale en?
|
Hej!
Går ud fra, at det er en hvidplade-bil, og at du opretter et enkeltmandsfirma.
I et enkeltmandsfirma kan du eje bilen i firmaet ved at bruge virksomhedsskatteordningen, og så
blive beskattet af fri bil personligt.
For at kunne lave et regnestykke, skal der sættes km p.a.(erhverv/privat) på.
Jeg vil gerne tilbyde revisorassistance, bor dog i Slagelse, men har en del kunder i HT-området også.
/Peter