Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

frivillig acontoskat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

To brev fra SKAT om frivillig acontoskat. Et til Holdingselskabet og et til ApS'et.

Indkomstskat for 2007 er emnet og jeg tror jeg forstår meningen, men nu må jeg hellere spørge her.

CVR er fra i år, hvorfor de to første år er frivillig i.f.t. indbetaling.

1. Spørgsmålet er om jeg skal forudberegne overskud og deraf 25% til SKAT og så indbetale de 25% til SKAT inden 20 november som er deadline.

?

2. Og hvordan er det med restskattetillæget på 5,8%? Vil det sige, at hvis jeg ikke indbetaler et acontobeløb inden 20 november, og udregner og indbetaler overskudet den 15 januar 2008, bilver de 25% tillagt et tillæg på 5,8 %? Fordi regnskabet er 15 dage gammelt!!

/ Skjold

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:21

Hej Skjold!

ad 1: Du kan beregne et forecast for 07 og beregne skat heraf, hvorefter du indbetaler beløbet d. 20/11-07. Herved sparer du restskattetillægget på 5,8%, som iøvrigt ikke er fradragsberettiget.

ad 2: Hvis du vælger ikke at indbetale beløbet, bliver restskatten for 07 opkrævet igen d. 20.11.2008 med tillæg af rentetillæg. D.v.s. du får en kredit indtil 20.11 næste år.

Men har du overskydende likviditet er det altid en god forretning at indbetale frivilligt, hvorimod træk på kassekreditten skal afvejes med bankrenternes størrelse. Men som hovedregel kan det næsten altid betale sig.

mvh

Bo Skjønnemand

Fra Kolding
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:10

Hej Bo og tak for svaret.

Der er guld i kisten Big Smile, så jeg forudberegner skatten og indbetaler inden 20 nov.

mvh

Skjold

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)