Hej Amino Jeg er helt ny. Både her på siden men også som firma. Har for nyligt oprettet en Personligt Ejet Mindre Virksomhed (PMV) til mit Mobildiskotek, da vi ganske enkelt ikke tjener over 50.000,- endnu. Da regnskabs delen i det ikke er så indviklet så tror jeg at jeg har nogenlunde styr på det. Indtægter - Udgifter = Overskud (betales SKAT af) Det jeg godt kunne bruge hjælp til, er: Opsætning af Dinero. Der kan jeg ikke vælge PMV som virksomhedstype når jeg vil oprette mig som firma. Forsøgte så at oprette mig som et Enkeltmands firma men det fungere jo ikke helt når PMV er fritaget momsregistrering så længe vi er under 50.000,- Det vil sige hvis jeg laver et "køb" af huslejen på lageret som ligger på 500,- så viser den i regnskabs oversigten at jeg kun har udgifter for 400,- Da den tager de 100,- som moms. Hvad gør jeg? Som sagt, er helt ny så håber i bære over med mig og min uvidenhed. Mvh. Dennis Hansen :) |
1 de 50.000 kr er ikke tjener= overskud men omsætning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html men det kan jo være en skrivefjel - øh skivefejl - ah jeg mener skrivefejl
Du er nødt til at oprette nye konti uden moms - Dinero har ikke den mulighed endnu at vælge PMV - men bare opret en konto med nummer ved siden af den eksisterende - så skal det virke
vh John Hannover