Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af virksomhed som 17 årig - et problem er opstået

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :-)
Jeg skrev herinde for et par uger siden omkring stiftelse af en virksomhed, når jeg kun er 17 år.

Jeg er nu gået i fuld gang med webshop og investeringer o.s.v. Så jeg har lagt massere af penge i mit projekt. Problemet her er at mine forældre ikke vil skrive under på i CVR ansøgning at de vil hæfte for mig indtil jeg er 18. Mit spørgsmål er hvad jeg kan gøre? Jeg har hørt at man kan få en myndig til at stifte et ApS og derefter kan jeg (som ikke er myndig) købe alle anparterne så jeg overtager selskabet. Kan det lade sig gøre? Jeg har også tænkt på at få en loyal kammerat som er myndig til at stifte det for mig og at han så bliver ejer. Derefter skal han videregive det til mig når jeg fylder 18, er dette kompliceret? Hvad ville i råde mig til at gøre og har i andre løsninger?

Mvh
Patrick 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du godt og det er beskrevet i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html under løsninger - om det er en bekendt eller far er ligemeget

Din bekendte skal lige være opmærksom på, at han så har det fulde ansvar for hvad der sker i selskabet indtil du er 18 da han skal være direktør uanset han sælger anparter til dig - fulde ansvar og risiko for kapitalberedskab - skat - moms - lovregler og ALT inkl. bank der sikkert kræver selvskyldnerkaution for den nødvendige erhvervskonto og formentlig dør af skræk ved tanken om at selskabet sælges til en umyndig + der skal betales en arbejdsskadeforsikring for ham- ca 1300 kr per år og for dig også - uanset løn eller ikke - som henholdvis direktør og ejer

Jeg synes det er en skidt ide - men det er muligt

vh John H

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)