Om din bekendtskabskreds så har en højere moral end resten af samfundet skal jeg ikke kunne udtale mig om
Hvad med dig selv. Har du en højere moral end resten af samfundet? Eller fraråder du også potentielle kunder imod at lave forretninger med din lille enkeltmandsvirksomhed. Og henviser du dem i stedet for til større og mere etablerede konsulent- og udviklingsvirksomheder? Så de ikke risikerer at sidde med sorteper, hvis din virksomhed går hen og dør
Comito.dk:
Det eneste jeg anbefaler er at man også kigger på de lidt større og åbne systemer
Naturligvis skal du, som tidligere nævnt, komme med dine anbefalinger og hjælpe andre. Det er vel en af hovedårsagerne til at vi befinder os på dette forum. Men det var vist ikke det eneste du kom med, hva?
Ligefrem at fremmane et skræk scenarier og advare imod samtlige små leverandøre, alene på baggrund af at de er små og risikerer at "dø", synes jeg er lige groft nok. Og vel heller ikke det billede du har af din egen enkeltmandsvirksomhed, vel?
Jeg synes nu du overdriver lidt - det var ikke min mening hverken at afskrække nogen, at betvivle nogens moral eller noget som helst andet end at rådgive personen ud fra mine personlige erfaringer.
Hvis du vil diskutere videre omkring emnet så kan vi oprette en anden tråd så Louise E kan nøjes med at få råd i denne tråd, hvilket den nok også var beregnet til.
Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning
Jeg mener ikke at jeg overdriver, da du konkluderer at der som udgangspunkt er et problem med mindre virksomheder, og at kunden risikerer at "hænge på problemet".
Det passer vist ikke så godt ind i kategorien "råd". Og derfor mener jeg det fortjener et modsvar i selve tråden. Så dit skræk scenarie ikke står alene.
Jeg tager ellers opfordringen til mig, og afventer en privat besked fra dig, hvis du vælger at oprette en ny tråd om det emne.
Som Nick allerede har skrevet tidligere i tråden (tak for det Nick), så lever vi af at udvikle og sælge et efterhånden meget veludviklet CMS. Vores forretningsmodel er bygget op om forhandlere og vi tilbyder muligheden for at den enkelte forhandler kan rebrande systemet og deraf også frit kan sætte sin pris. Typisk laver unikke aftaler med den enkelte forhandler, bl.a. om serviceniveauet, salgsmetoden og andre behov der måtte være. Vi tilbyder desuden salgsmateriale som med lidt tilpasning kan bruges direkte af forhandleren.
For at snakke lidt tekniske også så kan jeg sige at systemet er bygget i Microsoft .NET (C#) og benytter XML/XSLT til at strukturere data. Hvor XML ikke slår til, benytter vi Microsoft SQL server. I udviklingen har vi stor fokus på sikkerhed og prøver altid at skabe et godt fundament for videre SEO arbejde. Dertil sagt er brugervenlighed selvfølgelig også en vigtig del af arbejdet.
Vi kan også være behjælpelige med specialudvikling af særlige systemer eller funktioner. Vi har efterhånden en del dygtige .NET programmører både ansat og tilknyttet som faste freelancere.
Vores priser er bestemt ikke hemmelige, men af hensyn til forhandlernes fri prisfastsættelse så undlader jeg altid at nævne dem i en offentlig debat. Alle der er bare det mindste interesseret må gerne kontakte mig ganske uforpligtende for både generelt info, eller decideret prisforespørgsel. Jeg svarer også gerne på spørgsmål her i debatten, så bare skyd løs... :-)
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hvis du har lyst til at hoppe på Open Source vognen så tøv ikke med at kontakte mig.
Fordelen er at du slipper for at betale for udvikling og software og kun betaler for opsætning, tilpasning og individuel kodning.
Også er man jo garanteret at selvom de første 100 virksomheder lukker findes der stadig et væld af virksomheder der kan supportere løsningen, da f.eks. Joomla er et af de mest udbredte Open Source CMS derude.