Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed i Tyrkiet

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, men der er jo også grænser for hvor meget det kan stige.
Du kan også finde fine ting i Spanien til 200.000 Euro, så der er et loft over udviklingen og mit bud er at den største gevinst er strøget af de hurtige.
Men ikke desto mindre forsøger jeg mig selv, men jeg bliver ikke skuffet hvis det "kun" bliver til et sommerhus til en fornuftig pris.

Dbh Martin

Bolig i tyrkiet

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i ønsker hjelm og maximalt sikkerhed så kik på Languedoc det er det kræftigt stigende område i Frankrig, med 25% om året det bliver lige så populært som Cote Da Sur. Vi skal til at udvikle nogen egendoms investering med investorer vi har travel tyrkiet igennem, vi finder det for usikkert.  Frankrig er med sine 80 millioner turister omåret det mest besøgte land i verden, dertil bor der 60 mio mennesker i hele området langs kysten finder du lejligheder SMÅ !! ca 25 m2 til 500.000 kroner disse lejligheder kostede 375.000 (average) for 3 år siden og forventes at nå 800.000 om 5 år, via udlejnings selskaberne kan man garantere udlejning i ca 12 uger om året, det betyder at investeringen er omkostnings neutral hvilket får investorer til at klappe i deres hænder, ergo hvis man køber 60 lejligheder som vi skal til er det en virkelig god forretning !!.

Men det gode ved tyrkiet er at for 500.000 får man 125 m2 om 15 år vil den være en formue værd, uanset om tyrkiet kommer i EU eller ej men sålang tid vil investorer ihvertfald dem jeg taler med ikke vendte desværre vi har ellers udviklet et perfekt system til administration / udlejning etc  Jeg vil sige hvis verden bliver mere urolig hvilket alt tyder på ville jeg ikke købe noget i Tyrkiet, Tyrkiet er verdens eneste muslimske land med "demokrati" hvor politik og religion er afskildt hvilke der er en hel del mennesker som af ulykkesalige årsager er dybt imod og derfor engang i mellem sprænger bomber og andre ting.  Jeg ser EU mere som en garanti for fred end som et økomomisk samarbejde derfor vil det være nødvendig at Tyrkiet kom med i EU for fredensskyld, vi andre i vest europa lever jo i den fred ligste periode i vest europa nogen sinde, og fred er godt for forretning.  Så vurderingen på tyrket er bliver de ved med at have fred, og der tøver selv store investore.  Men ! der er ingen tvivl om at man får meget rigtig meget for pengne i tyrkiet ! ! spørgsmålet om alle de danske mæglere ikke i deres grådighed er ved at lave en "Sæbe-boble" på real-estate priserne.  

Fra Odder
Tilmeldt 29. Apr 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin
 
Håber at du vil købe en lejlighed i Tyrkiet fordi du vil bruge den selv, og måske udlåne / leje den til venner og familie mm.  så tror jeg at det er en god idé, da det er et superlækkert land at være på ferie i.
 
Rent økonomisk tror jeg ikke så meget på at prisstigningen vil blive ret meget større end i EU, og da du jo vil skulle betale fuld pris for flybilletterne, vil der ikke være den store gevinst der heller.
derudover har jeg lidt den fornemmelse at når der er så mange der køber lejligheder i tyrkiet udelukkende for at sælge dem om nogle år, hvem skal så købe dem om nogle år, hvis der stadig ikke er nogle der vil købe dem for at bruge dem, men primært for investeringen ?
 
Jeg ville selv personligt hellere købe noget et sted som man kan nå i sin bil i løbet af max. 15 timer, der kan du stadig komme godt ned i varmen, og så tror jeg at man vil få det brugt mere, og forrentningen tror jeg som sagt er lige så god.
 
Jeg har ingen forstand overhovedet på ejendomsmarkedet, så jeg tager muligvis fuldstændigt fejl, men det er til gengæld ikke første gang.... 
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ah der er flere grunde til at det er attraktivt, det er meget dyrt her i sydfrankrig og syd spanien er også blevet dyr, i sydfrankrig koster 25m2 studio ca 450.000 til 500.000 for samme penge kan du købe en stor lejlighed med hav udsigt i Tyrkiet.   Der kommer flere og flere ældrer og det ældrer som har røven fuld af penge især pga af egendomsstigninger i deres lande, når gigten melder sig søger mange til syd europa, og her er allerede trængsel, hvad enten Tyrkiet kommer med i EU eller ej betyder ikke så meget det er en kanon god investering, rige tyrkere vil også gerne bo ved vandet !.    Har man muligheden ønsker man ikke at betale de dyre priser i Frankring, Spanien, Italien, så er Tyrkiet og nogle steder i Portugal mulighder.   I tyrkiet er der pt nogle problmer men nye købere om de overhoved har egendomsretten til det de har købt.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil aldrig købe en lejlighed i et muslimsk land. og tyrkiet står også til at få flere og flere "ekstreme" politikere stemt ind, og så er det slut med vesterlændige og de må sælge deres boligere.

Det er allerede nu sat op til forslag i tyrkiet om man skal stoppe det salg til os.

Så det er en meget usikker invistering syntes jeg.

plus jeg ikke gider at høre mullaerne hyle ud over byen 5 gange om dage.

Supply Chain blæksprutte

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/28/2005 2:35:22 PM Forfatter: kejseren Jeg vil aldrig købe en lejlighed i et muslimsk land. og tyrkiet står også til at få flere og flere ''ekstreme'' politikere stemt ind, og så er det slut med vesterlændige og de må sælge deres boligere. Det er allerede nu sat op til forslag i tyrkiet om man skal stoppe det salg til os. Så det er en meget usikker invistering syntes jeg. plus jeg ikke gider at høre mullaerne hyle ud over byen 5 gange om dage.


Smag og behag er forskelligt. For mig er den fremmede kultur en af grundende til at jeg gerne vil have en lejlighed i Tyrkiet. Men bevares, hvis det hidser dig så meget op at de har deres religiøse seancer, så er det nok klogt at købe sit sommerhus på Skagen istedet for 

Dbh Martin
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej Martin, det har intet at gøre med religion ;) beklager hvis indlægget kan tydes sådan.. men den sidste bemærkning var lidt "kræs" og ikke ment ondt.

Men jeg føler ikke at det er en sikker indvistiering i længden.
Man skal også tænke på at Terroren fra ekstreme muslimer bliver mere og mere imod vesterlændinge, og det er jo set gang på gang i tyrkiet at de ikke stopper.

Så jeg vil hellere købe en lej. i fx spanien, men så også betale for den, ligger vel omkring danske priser efterhånden.

mvh
kasper

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Hvordan går det med projektet ?
 
Jeg faldt lige over nedenstående link vedr. lejlighed i Thailand, da jeg selv sad og søgte lidt efter et evt. nyt projekt:
 
 
Umiddelbart spændende, men det er jo lidt langt væk, såvel geografisk som kulturelt.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Stort sommerhus udlejes på Fyn. Sommerhus med havudsigt og spabad, sauna, brændeovn, solarium og meget mere.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg ved det ikke rigtigt. Jeg har bestilt en lejlighed, men der er lidt kaos i Tyrkiet, så jeg ved ikke om jeg får den. Thailand er et vidunderligt land, men det ligger bare for langt væk til at jeg gider at have et hus der. Men det er et super land!

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 5 ud af 6 (55 indlæg)