Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed i Tyrkiet

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror heller ikke lejligheder i Tyrkiet vil stige med en faktor 10, men kan man lave 30-40 % og samtidig have et sydligt sommerhus, så er det også fint med mig.

Dbh Martin
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin,

Hvis du har tålmodigheden og vil afsætte lidt tid til det, så kan det langt bedre betale sig at købe en grund med eller uden et eksisterende byggeprojekt. Der er klart større muligheder for en pæn gevinst ved køb af en ubebygget grund, men det kræver selvfølgelig mere tid - og du får ikke en feriebolig med det vons.
 
Vær i øvrigt opmærksom på, at mange af de danske "ejendomsmæglere" ikke er ejendomsmæglere. Danske ejendomsmæglere med kontor i danmark er underlagt omsætningsloven, selv når de sælger boliger i udlandet. Hvis virksomheden kun har base i Tyrkiet gælder loven (selvfølgelig) ikke og en hvilken som helst pistol-telesælger kan udråbe sig selv til ejendomsmægler. En "dansk" ejendomsmægler i Tyrkiet er ofte en "dansker der kalder sig ejendomsmægler". De er langt fra underlagt samme ansvar, så træd varsomt.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

LHK

Det er rigtigt at flere "mæglere" i Tyrkiet, ikke er mæglere i dansk forstand, men med en god
tyrkisk/dansk advokat eller anden kompetent rådgiver, tror jeg man er rimeligt godt dækket ind.
 
Mægleren har een opgave, det er at få solgt ejendommen, og iflg dansk lov må han ikke representere
begge parter, så find en kompetent rådgiver.
Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere danske mæglere i Tyrkiet, jeg ved dog at nogle har allieret sig med en tyrkisk ejemdomsmægler. Jeg mener det er meget en tillids sag at købe boliger andre steder og at man skal tage sine forholdsregler.... 

Med videre tror jeg, det ville være mere klogere at købe boliger i Bulgarien fx. på Sunny Beach, der er boligerne stadig meget billige... Men det kommer jo helt an på om det er i tyrkiet man vil bo eller om det bare er en investering.
 
God dag
Tilmeldt 5. Sep 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle - dette er så mit første indlæg her i forummeret. Sjovt nok var der en tråd, som omhandler vores udbud af produkter - nemlig formidling og salg af ejendomme/byggeprojekter i Tyrkiet.

Vores udbud spænder lige fra Side til Konakli, Alanya inklusiv. Vores erfaringer i AlanyaEstate har vist, at vores kunder ubetinget vægter tillid til os som ejendomsformidlere højest. At vi har allieret os med tyrkisk advokat samt tyrkiske mæglere giver kunden tryghed. Det er klart.
 
Jeg synes, at du (Martin) skulle gå ind og se vores hjemmeside - sammenligne priser med vores konkurrenter, og revurdere det afkast, det kan føre med sig. Der er eksempler på, at huspriser i Alanya er steget proportionalt med 40% siden 2003 - og umiddelbart er der ikke nogen udsigt til, at denne tendens stopper her. Priserne begynder allerede ved 300.000kr. for en 3 værelses lejlighed. Se evt. www.eb.dk "Her hærger guldfeberen" for nylig research.
 
Når det så er sagt, så er der pt. den tyrkiske boliglovgivning, som dog ikke er trådt i kraft endnu. Og det skal i den grad understreges, at det "kun" er et lovforslag indtil videre. Dette lovforslag omfatter udlændinge, som i fremtiden, hvis lovforslaget går igennem, ikke kan/må investere i fast ejendom i Tyrkiet. Jeg tror personligt ikke, at det bliver gennemført, da dette med statsgaranti vil forværre Tyrkiets chancer for et evt. senere EU-fællesskab.
 
De kolde facts er altså, at over 5.500 mennekser fra Danmark allerede har investeret i fast ejendom i Tyrkiet. Og de kunder, som vi har hjulpet med at finde deres drømmebolig, er ovenud tilfredse med behandlingen, vores kompetence niveau og den positive investering, som det jo er at købe en fast ejendom i disse kronede. Men tag endelig et kig på www.alanyaestate.dk - det kunne jo være. Vi vil være der for at udrede evt. spørgsmål :-)   
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/6/2005 1:04:45 AM Forfatter: Hans

LHK

Det er rigtigt at flere 'mæglere' i Tyrkiet, ikke er mæglere i dansk forstand, men med en god
tyrkisk/dansk advokat eller anden kompetent rådgiver, tror jeg man er rimeligt godt dækket ind.
Mægleren har een opgave, det er at få solgt ejendommen, og iflg dansk lov må han ikke representere
begge parter, så find en kompetent rådgiver.

Du har ret i at mægleren er "sælgers mand" og ikke må være andet, men mægleren har desuden et ikke ubetydeligt ansvar samt en lovpligtig ansvarsforsikring. Det gælder ikke for tyrkiske ejendomsmæglere eller danske sælgere som kun har base i Tyrkiet.
 
Jeg holder fast i at man skal være varsom. Der intet krav om særlige kompentenser dernede. Danske ejendomsmæglere er ikke altid lige kompetente heller, men de kan ret hurtigt komme i fedtefadet grundet omsætningsloven, hvis de ikke overholder reglerne.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/6/2005 7:31:06 AM Forfatter: Morten Jørgensen

Der er flere danske mæglere i Tyrkiet, jeg ved dog at nogle har allieret sig med en tyrkisk ejemdomsmægler. Jeg mener det er meget en tillids sag at købe boliger andre steder og at man skal tage sine forholdsregler....

Med videre tror jeg, det ville være mere klogere at købe boliger i Bulgarien fx. på Sunny Beach, der er boligerne stadig meget billige... Men det kommer jo helt an på om det er i tyrkiet man vil bo eller om det bare er en investering.
God dag


Bulgarien er bestemt ikke billigere end Tyrkiet, du skal til Rumænien hvis du skal have noget der slår Tyrkiet på prisen.

Dbh Martin
Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,
 
Vi kan sagtens blive enige om det er billigt i Rumænien, man da jeg har hørt priser på lejligheder i Bulgarien til ca. 50.000 euro finder jeg stadig dette billigt! Jeg mener envidere ikke der er det store fokus i lande som Bulgarien endnu, men at det sikkert vi komme når dags pressen er færdig med at fokusere på Tyrkiet.
 
Skulle man købe boliger som investeringer så er der rigeligt at vælge i mellem med alle de nye lande i EU og her er priserne stadig lave i forhold til Danmark. Har da også selv overvejet at investere i Slovakiet, idet jeg er bosat her.
 
 
 
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger ikke at Bulgarien er et dårligt sted at købe lejlighed, men for 50.000 Euro kan du også sagtens finde noget i Tyrkiet.

Dbh Martin
Tilmeldt 5. Sep 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Og dertil er I stadig velkomne til at klikke ind på nedenstående adresse...! Om ikke andet, så for nysgerrighedens skyld!
Side 4 ud af 6 (55 indlæg)