Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed i Tyrkiet

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Kronerejser flyver for ca. 2000 kr. retur til Antalaya, så det er ikke så galt. Og så er de på 4. år ved at bygge en lufthavn lige uden for Alanya.

Dbh Martin
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.


Jeg er også blevet fuldstændig bidt af tanken om at investere i feriebolig i Tyrkiet!

 

Så, hvis der er nogen der har nogle gode links her på nettet eller kender nogen som har investeret i bolig dernede, kunne jeg tænke mig lidt oplysninger. På forhånd tak

 

Er der nogen der ved noget om det græske ferieboligmarked? Jeg er nemlig lige kommet hjem fra ferie i Grækenland, fantastisk sted, men jeg kunne bare godt forestille mig at det er en del dyrere at købe græsk i forhold til tyrkisk? ?

 

Jonas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror Grækenland er ret dyrt.
Når jeg har mere styr på "mit" projekt, så smider jeg lidt info på debatten.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Jul 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi købte for et år siden et hus i Tyrkiet, blot ikke i Alanya, men i Bodrum. Det har vi ikke fortrudt!



Bodrum er en rigtig dejlig by, meget mere charmerende end Alanya. Bodrum er kendt som det tyrkiske jets sets sommerlegeplads, og byen har da også en mere fashionabel og eksklusiv stemning end mange af de traditionelle destinationer som Alanya og Mamaris.



En af de ting der gør Bodrum anderledes er byggestilen. På hele Bodrum halvøen bygges der kun i to etager og alle husene er malet hvide eller opført i natursten. Resultatet er en by, og en halvø, der ser mere græsk ud, end tyrkisk – og det lokker mange hertil, både tyrkere og europæere!   



Bodrum har en ny lufthavn beliggende kun 45 min. kørsel fra centrum. Der er flere selskaber der flyer direkte fra DK og man kan næsten altid finde en t/r bilet til et par tussen kroner (ofte mindre, se evt. mere på vores side)



Vi tror på at Bodrum på sigt bliver en langt bedre investering end Alanya – dels fordi her er mere charmerende, og dels fordi prisstigningerne, pga af den store danske interesse, i Alanya er gået lidt for stærkt, og ikke altid synes at afspejle tilsvarende værdier.



Siden vi købte hus i Bodrum har vi fået rigtig mange henvendelse fra folk der var tiltrukket af de tyrkiske priser, men frastødt af Alanyas 10+ etagers byggerier på rad og række. Da vi efterhånden brugte ret meget tid på disse henvendelser, besluttede vi (min marker og jeg) at vi ligeså godt lave en forretning ud af det – hvilket vi nu har gjort. Hvis I har lyst til at lære mere om Bodrum, er I velkommen til at kikke forbi vores side – og så vil jeg godt lige understrege at vi arbejder sammen med et tyrkisk mæglerfirma, og derfor ikke forsøger at sælge boliger til overpriser, hvilket desværre finde sted i stor stil hos de danske mæglere i Alanya. Hos os køber man direkte gennem den tyrkiske mægler, det er dem der sætter prisen, men os der garanterer for at mægleren er pålidelig.



Hvis der er noget jeg kan være med til at opklare omkring boligkøb i Tyrkiet vil jeg meget gerne dele min viden og mine erfaringer med jer! Også selvom I holder fast på at købe i Alanya.



Jonas Gabrielsen


 





 



   

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ser der er advarelser både i medierne her i sydeuropa og på eb.dk

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Russerne køber i øjeblikket meget store landområder for at dyrke dem. Og det betyder at de tyrkiske bønder ryger på socialhjælp og det vil den Tyrkiske regering ikke være med til. Derfor har de trukket i håndbremsen indtil de er klar med en lov der kan stoppe dem og samtidig ikke sætte resten af udviklingen i stå. Så det forventes at det meget snart er løst. Bliver det ikke det, kan man altid oprettet et selskab i Tyrkiet som ejer lejligheden og så er den pot ude..

Dbh Martin

Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Her kommer så mit første indlæg, jeg har vist siddet og kikket på for længe. Jeg ved indsætter et web-site fra en af mine kammerater som sælger boliger i alanya:
 
 
Håber i kan bruge det.
 
Med Venlig Hilsen
 
Morten
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Lejlighed i Tyrkiet er nok den mest populære investering for håbefulde danskere, men ikke dermed sagt den bedste...
 
Jeg har selv overvejet et køb, men har af flere årsager (næsten) droppet tanken. Priserne er steget helt enormt efter de danske mæglere har indtaget markedet og spørgsmålet er nu om prisstigningerne vil fortsætte...
 
Jeg frygter lidt at prisstigningerne ikke vil få den himmelflugt som mange forventer. Hvis de mange byggerier fortsætter (hvilket de højst sandsynlig gør) så vil de mange potentielle købere/investorer nok hellere købe en nybygget lejlighed fremfor en af de lejligheder (v)i overvejer at købe nu. Priserne er allerede oppe i et niveau der gør at mange af de lokale ikke har råd og hvis os Europæere går efter nybyggede lejligheder, så har jeg svært ved at se dette skulle være den ultimative investering...
 
Et alternativ til gevinst gennem videresalg er at udleje lejligheden. Efterspørgslen efter lejligheder til udlejning vil dog også uden tvivl falde gevaldigt fremover. Mange har købt lejlighed selv og i takt med de mange fortsatte byggerier, stiger udbudet af lejligheder, hvorfor det vil være lettere for rejsebureauerne af presse prisen ned overfor lejlighedsejeren. Hvis ikke du vil udleje, så kan de bare gå ind til naboen...
 
Der hvor gevinsten til gengæld ligger er hos mæglerne! De efterhånden mange mæglere der er rykket til Tyrkiet for at "yde os danskere den sædvanlige gode danske service og sikkerhed" - de tjener kassen og vil uden tvivl blive ved med det! Når byggeboomet og efterspørgslen begynder at falde til ro, kan de blot tage tilbage til kolde Danmark og nyde godt af deres investering, mens det er alle de nye lejlighedsejere der skal kæmpe med den måske faldende efterspørgsel...
 
Så for at gøre en lang historie kort - hvorfor slår vi os ikke sammen og laver Aminomæglerne
 
/Kenneth Olin
 
Side 3 ud af 6 (55 indlæg)