Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed i Tyrkiet

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nok ikke gået hen over hovedet på folk, at en lejlighed i Tyrkiet kan fås til en meget rimelig penge.
Jeg har længe gået og overvejet om det var noget for mig og min familie. Jeg føler ikke jeg får den dosis sol jeg fortjener, så et feriehjem i et andet land er nærliggende.
Jeg har kigget på en bolig i Alanya, med 2 soverværelser, 1 stue, 1 stor altan og et super poolanlæg for bare 430.000 Dkr. Den ligger godt nok på 1. sal, men den er på over 100 m2, så det er sølle 4.000 kr. pr m2. og det kan man sgu ikke engang bygge et skur for i Danmark.

Er der nogen af jer der har erfaring med ejendomme i Tyrkiet eller på anden måde har input til snakken?

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :


Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, den vil jeg lige læse :-))

Dbh Martin
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop været i Tyrkiet på ferie, og markedet for lejligheder er virkelig i fokus dernede. Der er mæglere på snart hvert hjørne, og priserne svinger meget.


Mit indtryk er at hvis man skal købe noget dernede skal det gøres ret snart da priserne uden tvivl vil stige indenfor de næste år.


I flyet på vej hjem kom jeg til at sidde ved siden af en direktør for et dansk investeringsfirma. Han havde været på recon tur for at scoute grunde til et stort byggeprojekt (~200 mio. Euro). Mon ikke sådan nogle projekter skal booste priserne lidt


Mvh.


Michael
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også gået og spekuleret på at købe en lejlighed eller hus i Tyrkiet.


Nu vil jeg lige tage på ferie derned, for at se om vi synes det fedt at være der.

Men her på det seneste synes jeg, der er gået lidt for meget Klondike i det. Alle køber, jeg har hørt der starter en ny mægler i Alanya hver uge.

 

Man kan nemt komme til at købe for dyrt, og efter sidste uges EU-cirkus, kommer der nok alligevel til at gå 40 50 år inden Tyrkiet bliver medlem

 

mvh

 

Jesper holmgaard
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.


Jeg var dernede for 8 måneder siden (Tror jeg det var).
Hvor vi kom til at snakke om priserne i alanya.

Lejligheder er pisse biliige dernede, billigere end du skriver.

Vil gerne vædde på det bedre kan betale sig at tage derned og købe det af en lokal, end igennem danskerne.
De tjener kassen på det.

Eller rettere, det kunne det på det tidspunkt hvor vi var der.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal bare lige huske på, at mange af de billige lejligheder er ældre end fra 2001. Og det betyder at de højst sandsynligt ikke er jordskælvssikrede og dermed kan fås billigere.
Dertil ved jeg ikke nok om det til at jeg tør handle med en lokal.
Men du har da sikkert ret.

Dbh Martin

Se også: Bolig i Tyrkiet
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis Türk bliver medlem af EU tager lejlighederne noget på i værdi. Noget af værdi tilvæksten er dog kommet på forventet efterbevilling.

Så hvis de IKKE bliver medlem af EU kan ejendoms markedet tage en "dykker". 

 

Den mest berømte danske "mægler" er nok Mr. Brixtofte :-) som sælger løs dernede :-)

 

Men man skal ikke købe noget uden grundig research selv!

 

kh

 

Kasper
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin


Jeg har også haft samme tanker om at investere i en bolig i udlandet. Gennem mit arbejde i Rumænien hvor jeg har etableret en it afdeling, har jeg fået et godt kendskab til landet og boligmarkedet.

 

Her er det stadig muligt at få en pæn 2-3 værelses lejlighed ved Sortehavskysten for 300.000 Kr.  Jeg har et par stykker på hånden hvis det er ....:-)

 

Christian
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hallo, jo da, jeg er igang med en gruppe investorer at oprette et udviklingsselskab hvor vi vil køber og istandsætter by huse, nu bliver valget sydfrankring af logiske grunde, da det er her jeg bor og væksten på tilflyttere er enorm, hvilket presser priserne op, men jeg har undersøgt det tyrkiske marked meget grundigt, og hvis jeg var dig, vil jeg hoppe på en flyve maskine til tyrkiet med det samme, priser på 500.000 for en stor lejlighed med hav udsigt, finder du ikke andre steder !!!! slet ikke i syd frankrig eller syd spanien, eller Portugal, priserne vil stige dramatisk over de næste 10 år, der er flere som vil ha sol og som vil kunne arbejde geografisk uafhængigt af deres arbejdsplads, og der komme mange ændre mennesker som har købekraft, det er en sikker investering !, i tvivl se fortune 500 over verdens rigeste mennesker viser at mere end 75 % er blevet velhavende pga af egendom investering, det er heller ikke uden grund at forsikringsselskaber investere i mursten, jeg har en samarbejdspartner i danmark en forsikringsmægler fra en af danmarks største forsikringsmæglings selskaber som netop har investeret i en lejlighed i den pågældende by du nævner, og er meget meget glad for det, har set billedene de er kanone, og finisen er der ikke noget at sætte en finger på,  der er dog ikke Internet adsl lige der forstår jeg, men det er vel faktisk en mulig forretningsmulighed at sætte noget wireless internet for for de 1000 vis af europæere som køber noget der. Jeg kan nævne til sammenligning at en 20 m2 lejlighed i La Grand Motes i sydfrankrig koster ca 450.000 (ingen udsigt) til 700.000 kroner (hav udsigt) !!, kan ikke huske hvor meget m2 de 500.000 i tyrkiet er men jeg forstår at det er ret stor.   Så hvis man ønsker en lejlighed med fuld hav udsigt så er der ikke så meget at overveje slå til, overvej endvidre muligheder for at kunne sidde omkostnings neutralt eg ved at beregne hvormange dage man kan udleje lejligheden i tilfælde af at financering skal frembringes.
Side 1 ud af 6 (55 indlæg)