Jeg har lavet en aftale med www.ankiro.com om at lave en flot super søgemaskine til Amino. Den kommer til at sparke den onde røv og jeg glæder mig som et lille barn til at den kommer på. Jeg regner med at den er klar inden for et par uger. Dbh Martin |
Ny søgemaskine på vej
Hvis det er sidstnævnte, som jeg vel næsten vil tro, ved du så noget om hvor god den er til det i forhold til Google i øjeblikket (ventetid før indlæg kommer med, samt om den vil få det hele med etc.)? |
Hej Sune Jeg bestemmer selv hvor ofte den skal crawle sitet. Jeg vil tro det bliver en gang i timen. Jeg kan selv bestemme hvad den skal søge i, så det skal vi bare gøre optimalt. Dbh Martin |
Ja, der er fuld mulighed for helt selv at bestemme hvor, hvordan og hvor ofte der crawles med Ankiro''s løsning - og alene det at det hele nu kommer med, skulle gerne gøre det meget bedre. Derudover giver løsningen mulighed for bedre at præcisere hvilke dele af siden der skal bruges til at matche søgninger, så f.eks. navigering udelukkes.
|
|
På mit største site kører jeg med IPB som forum. Der en en avanceret indbygget søgefunktion, som dog har det handicap at der ikke kan søges på ord under 4 bogstaver. Det kan der så kompenseres for ved at have Google-søgningen, men her er det til gengæld besværligt at afgrænse til specifikke underfora. |
Check your health and fitness online: www.health-calc.com
Nu kan i se den første beta af den nye søgning her: Den er langt fra indstillet ordentligt, men i kan få en ide om hvad den kommer til at kunne. Dbh Martin |
Dbh Martin |
En ting ville dog være dejligt at få med i den nye: Titelen på indlægget. Nu står der kun titelen på selve gruppen, hvilket ikke siger det store. |
Så vidt jeg kan forstå på Mikkel er det i hvert fald muligt at definere, og jeg tror derfor det ville være en god ide at udnytte den mulighed. Det jeg mener er hvis du f.eks. søger på "public relation", så er resultaterne ubrugelige fordi en af debatkategorierne hedder det, og der derfor kommer uanede mængder resultater, eftersom ordet derfor fremgår i toppen af mange tråde. Ud over det tror jeg det var en god idé med et lille link til en advaceret udgave (som Google har), til dem der ikke kender alle de små tricks man kan bruge til at ekskludere ord etc. |