Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny søgemaskine på vej

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære venner

Jeg har lavet en aftale med www.ankiro.com om at lave en flot super søgemaskine til Amino. Den kommer til at sparke den onde røv og jeg glæder mig som et lille barn til at den kommer på.
Jeg regner med at den er klar inden for et par uger.

Dbh Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:48
Det lyder dejligt :) vil den søge direkte på serveren, eller vil det være løbende indeksering af sidens indhold?

Hvis det er sidstnævnte, som jeg vel næsten vil tro, ved du så noget om hvor god den er til det i forhold til Google i øjeblikket (ventetid før indlæg kommer med, samt om den vil få det hele med etc.)?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:26

Hej Sune

Jeg bestemmer selv hvor ofte den skal crawle sitet. Jeg vil tro det bliver en gang i timen.
Jeg kan selv bestemme hvad den skal søge i, så det skal vi bare gøre optimalt.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:32

Ja, der er fuld mulighed for helt selv at bestemme hvor, hvordan og hvor ofte der crawles med Ankiro''s løsning - og alene det at det hele nu kommer med, skulle gerne gøre det meget bedre. Derudover giver løsningen mulighed for bedre at præcisere hvilke dele af siden der skal bruges til at matche søgninger, så f.eks. navigering udelukkes.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:33
Det lyder kanon :)
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:01
Det lyder samtidigt som en vurdering af at Google Adsearch ikke giver så meget indtægt at det kan forsvare ulemperne ved denne søgeform.

På mit største site kører jeg med IPB som forum. Der en en avanceret indbygget søgefunktion, som dog har det handicap at der ikke kan søges på ord under 4 bogstaver. Det kan der så kompenseres for ved at have Google-søgningen, men her er det til gengæld besværligt at afgrænse til specifikke underfora.

Check your health and fitness online: www.health-calc.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:38

Nu kan i se den første beta af den nye søgning her:
http://dev.ankiro.dk/demo/amino/

Den er langt fra indstillet ordentligt, men i kan få en ide om hvad den kommer til at kunne.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:11
Er der nogen der har prøvet søgningen og har evt. kommentarer til den?

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:20
Jeg vil sige at den er meget bedre at søge i, og den finder mere. Der var flere indlæg som jeg ikke kunne finde med google, so jeg kan finde med den nye.

En ting ville dog være dejligt at få med i den nye: Titelen på indlægget. Nu står der kun titelen på selve gruppen, hvilket ikke siger det store.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:22
Jeg har testet den, og har ikke det store at sige. Det jeg umiddelbart faldt over var at den søgte med i indhold fra områder udenfor selve debatindlæggene, men jeg går ud fra det hører under den manglende indstilling du omtalte.
Så vidt jeg kan forstå på Mikkel er det i hvert fald muligt at definere, og jeg tror derfor det ville være en god ide at udnytte den mulighed.

Det jeg mener er hvis du f.eks. søger på "public relation", så er resultaterne ubrugelige fordi en af debatkategorierne hedder det, og der derfor kommer uanede mængder resultater, eftersom ordet derfor fremgår i toppen af mange tråde.

Ud over det tror jeg det var en god idé med et lille link til en advaceret udgave (som Google har), til dem der ikke kender alle de små tricks man kan bruge til at ekskludere ord etc.
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)