Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny her - Idé / Spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, Jeg har op til mange gode idér, men jeg er desvære på ret så bar bund når det kommer til at lægge en slagsplan.

Jeg har længe gået og tænkt på at starte et lille firma op, jeg har Idén på et marked der slet ikke er brugt godt nok, jeg er sikker på min idé kunne gå hen og blive en stor succes for Egendoms firma'er men jeg er som sagt på bar bund da jeg ikke har en uddannelse til at bakke mig op, jeg har prøvet at undersøge alt fra jura til økonomi, men jeg kunne virkelig godt bruge nogle pointers til første skridt på vejen, hvilke overvejelser burde jeg gøre mig.

Hvilke former for kapitaler taler man om ved at oprette et firma ?

Hvordan laver man en juridisk bindense kontrakt ?

Listen er lang....men hvis nogen kunne pointe mig hen til nogle Links hvor jeg kan læse ting som disse ville jeg sætte meget stor pris på enhver hjælp der er at få...eller hvis nogen kunne være interreserede i at mail lidt frem og tilbage ang. tingene kunne det også være meget rart.

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:15

Hej Bendath.

Velkommen til Amino, her skal du nok få svar på dine mange spørgsmål Wink

Start med at benytte Amino`s udemærkede søgemaskine, i øverste højre hjørne og Wiki - her skulle du nok kunne finde en del svar på dine mange spørgsmål. Når du har læst og lært af de mange tråde og links og stadigvæk har spørgsmål (og det har du jo nok :-)) så forsøg at fortælle lidt mere omkring dine planer og ide og skriv så få præcise spørgsmål af gangen, så vil du opleve en stor hjælpsomhed og velvilje her mange dygtige Aminoer.

Ønsker dig held og lykke med dine ideer og planer og rigtig god weekend.

Med venlig hilsen

PB

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:11

Hej Bendath,

alle gode Aminoer starter med en god idé, og jeg kan garantere dig for at mange af os herinde ikke nødvendigvis har en uddannelse der matcher idéen, eller for den sags skyld overhovedet en uddannelse :)
Hvad det kræver er gåpåmod og knokleri helst 25 timer i døgnet. Hvis du tror på din idé og er villig til at knokle for den er du allerede godt på vej.

Vedr. kapital til at starte firmaet kan det være alt fra hvad du lige har i lommen til flere millioner. Uden at kende idéen kan jeg ikke hjælpe der, men hvad du kan gøre er at sætte dig ned og begynde at tænke over hvad du vil have af opstartsudgifter og månedlige udgifter. Det vil give dig det første overblik. Hvis du ikke har mange penge i baghånden så skal du nok tænke godt over hvad der skal bruges penge på fra starten. Nu skal jeg ikke nævne nogle eksempler, men et nyt dagblad med designermøbler og god frokostordning kan gå hurtigt ned igen på trods af en god startkapital - en del hurtigere end hvis de havde startet lidt mere ydmygt :)
Men tænk over fx omkostninger til markedsføring, lokaler, it-udstyr, lønninger, produktomkostninger, telefon, kontorartikler osv. jo mere du får skrevet på listen, jo mere realistisk budget kan du lægge. Undervurder ikke de små beløb som pludseligt bliver til meget når man tæller det hele sammen.

En kontrakt kan man i teorien godt selv skrive, grunden til at man typisk bruger advokater til den slags er at de sørger for at der (forhåbenligt) ikke er nogle huller i den.

Og så spørg flittigt herinde - held og lykke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)