Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af lokaler; pris vs beliggenhed og tanker omkring daglig omsætning

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I derude.

Jeg håber I kan bære over med at jeg ikke ligger inde med erfaring i start af egen forretning, men mange tanker er gjort og al hjælp og rådgivning tages i mod med kyshånd :)

Jeg har en drøm om at åbne egen stofforretning. (Og lige nu er det mest en drøm, men er da i gang med en forretningsplan og se lidt på lokaler)

Jeg tænker meget over hvilke slags lokaler jeg har brug for. Skal jeg gå efter beliggenhed (som i strøget) med en meget høj pris/kvm eller skal jeg have lidt mere fokus på pris og så bare sikre mig der er pæn/ stor facade og parkeringspladser?

Der er I byen kun 1 stofbutik. Kommunen er på +80.000 indbyggere, byen +50.000. Eksisterende butik (kædebutik) ligger ikke på strøget og jeg vil mene der kun kommer kunder der specifikt har butikken som ærinde.

Jeg er rigtig nervøs for at binde mig for stramt i faste udgifter.. Har pt. kig på lokaler der koster ca 10.000 pr/ mdr inkl forbrug. (De skriver i teksten at der kommer +15.000 biler forbi om dagen, men det er jo ikke det samme som strøg-folk). Men der er rigtig gode parkeringsforhold og den ligger ligesom i udkanten af strøgområdet (for enden af en sidegade dertil) Fronten er også fin, med stort glasparti.

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg realistisk kan have af indtjening om dagen/ måneden?? Kan jeg på nogen måde finde ud af hvordan det går for den allerede eksisterende butik?

For 10.000 kr + andre faste (og variable udgifter) pr måned, skal der jo alligevel hives en del meter stof over disken.

Jeg har tænkt mig at tage en snak med det lokale erhvervsråd, hvor man har mulighed for gratis rådgivning, men tænkte der måske sidder nogle dejlige mennesker derude, der kan give mig et par ord med på vejen?

Beklager hvis det blev lidt rodet, men der er en masse tanker der flyver hulter til bulter, rundt inde i mit hoved :)

Venlig hilsen Maria

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)