Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri fragt? Fragt inkluderet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har to problemstillinger. Jeg har et køb, hvor der er et ret så stort fragt beløb på, det er købt i Kina. Kan det passe at der er momsfri fragt på dette?

Derudover har jeg et køb, hvor fragt er en del af prisen, er der nogle måder hvorpå jeg kan få fragten pillet ud af prisen mht. bogføring?

Mvh
Lasse Leth 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52

er du momsregistreret så skal du bogføre varens pris + told + fragt som importmoms - hvilket de fleste bogførings programmer har en konto til - se her om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  Den koster dig ikke en moms betaling men den skal bogføres og angives korrekt også som rubrik angivelse

Du kan godt dele fakturabeløbet og bogføre på to linjer, men igen skal du jo så ha en konto for fragt der beregner importmoms korrekt for der skal som du kan se i linket angives 25% importmoms af varens pris + told + fragt

Overvej at finde en ekstern bogholder som du kan gi bilag til i f.eks. dropbox og adgang til dit regnskab, så du kan få hjælp, for der kan være mange områder hvor det vil spare dig penge rent faktisk. Prøv f.eks www.agera.dk 

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:12

Okay, har en smule svært ved at forstå det. Jeg har f.eks. betalt 50% af varens pris inden produktion, som går under varekøb uden for EU. Så skal jeg betale det sidste beløb, her betaler jeg de resterende 50% og så yderligere fragt på 380 usd.
Jeg bruger dinero.

Mht. det andet, så har jeg igen betalt 50% af varens pris før produktion, og betaler så efterfølgende de resterende 50%, men her er fragt prisen allerede inkluderet.

hvordan skal alt dette bogføres korrekt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26

normalt som forudbetaling på egen konto for forudbetalinger/depositum - og så videre til varekøb uden for EU men det tror jeg ikke du klarer uden den bogholder hjælp jeg anbefalede - Ellers er der kun at bogføre det som to køb - fragt og told og vare samlet på varekøb uden for EU - ikke strengt korrekt men fungerer så længe totalbeløbet for vare + told + fragt er det korrekte der bogføres som køb på en gang.

Hver gang noget ikke bare går med EN faktura med alt samlet, bliver Dinero lidt mindre enkel, og ofte vil man skulle bruge kassekladde delen for at bogføre korrekt

vil du har fragt på egenkonto og stadigt korrekt importmoms skal du ha en konto for fragt med importmoms uden for EU

Du kan nemlig ikke bare bogføre det hele på varekøb uden for EU og så flytte fragten ned på en konto for ren fragt hvis du vil ha det separeret. Du kan nemlig ikke undertrykke moms i Dinero, så hvis du flytter fragten bort fra varekøb uden for EU, så flytter du momsen med.

En bogholder eksternt burde kunne fixe det let men ellers bare læg helt samlet præcis total vare+fragt+told osv på varekøb uden for EU

vh John H

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lethdk:

Hej Aminoer

Jeg har to problemstillinger. Jeg har et køb, hvor der er et ret så stort fragt beløb på, det er købt i Kina. Kan det passe at der er momsfri fragt på dette?

Derudover har jeg et køb, hvor fragt er en del af prisen, er der nogle måder hvorpå jeg kan få fragten pillet ud af prisen mht. bogføring?

Mvh
Lasse Leth 

Hej Lasse.

Tror denne guide vil hjælpe dig lidt :)

https://dinero.dk/support/udenlandsk-kob/

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)