Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af virksomhedsform – Skat og Jura – Salg af nybygget hus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I det nedenstående trænger jeg til hjælp til ”maksimering” af profitten (hvis der kommer en...) EFTER REGLERNE (ikke noget med UK LTD., momssvindel, sort arbejde osv.)

Sagen er:

Jeg har købt en byggegrund hvor der er byggepligt. Grunden må altså ikke videresælges uden hus på.
Grunden er ikke til mig selv, men til videresalg.
Jeg er privat ansat og har ikke noget byggefirma.
Tegninger er under udarbejdelse af ”min” arkitekt.

Planen er:
Er sælge grund med hus på efter reglerne som udstukket af kommunen.
Huset sælges efter gældende regler for nybyggeri (AB92 kontrakt med både 1 og 5 års gennemgang. Altså med samme garanti som de kendte typehusfirmaer sælger deres huse efter).

Udfordringen:
Eftersom jeg ikke selv bor i huset inden det sælges er en evt. profit skattepligtig i min personlige indkomst (topskat). 

Spørgmålet er:
Hvordan ”maksimerer” jeg en evt. profit?
Herunder må der gerne tænkes på om det er gunstigt at oprette et personligt ejet selskab eller ApS i denne sag? Eller er er der andre måder at ”maksimere” profitten på?

Eller skal jeg "bare æde" en evt. profit i topskatten? (jeg regner ikke med at komme til at millioner på projektet)

Hvad hvis:
Boligmarkedet går fuldstændig i stå (eller jeg bliver arbejdsløs) og banken lukker for byggekreditten under opførelsen af huset. Står jeg så bedst med et personligt ejet selskab eller et ApS? Hvad kunne de forskellige scenarier være her?

Der er sikkert mange andre spøgsmål i denne forbindelse, især under mine to sidste punkter, har du nogle sådanne er du velkommen til at kommentere på sådanne.

Som skrevet øverst; råd ønskes indenfor reglerne, altså ingen fusk.

Ser frem til nogle gode og brugbare svar ;-)

Spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt at oplyse om.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:45

Hej

Var jeg dig ville jeg oprette et ApS for at bygge der i. Du skal nok personligt stille garanti overfor banken på noget af det, men det begrænser din risiko. Det er specielt godt når du ikke har de store erfaringer med byggeri.

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:00

Jeg skal helt sikkert stille garanti for alt hvad jeg laver i dette projekt, under alle omstændigheder...

Så hvorfor mener du jeg skal vælge ApS fremfor personligt ejet firma (eller tage en evt. profit over den personlige skattebillet til topskat)?

Spørgsmålet her går på at maksimere en evt. profit. Du begrunder desværre ikke dit valg af selskabsform ift. dette?

"Bagved" mig står der et byggefirma med garanti og det hele. Jeg har bare været heldig at købe en byggegrund men en god beliggenhed (men med byggepligt)...

/OP

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)