Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank-konto ved enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Reimer's Sales & Consult Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg er nystartet pr 1. maj 2014 som enkelmandsvirksomhed.

Min private økonomi har jeg på kontoer jeg beholdt i banken som tidligere, ingen ændringer.

Min kapital til opstarte af enkeltmandsvirksomhed har jeg så oprettet på ny konto i andet pengeinstitut.

Denne konto anvender jeg så til alt vedr. virksomheden.

På min opfordring om at gøre denne konto til min virksomheds nemkonto kræver det nye pengeinstitut at jeg oprette en erhvervskonto og flytter alle mine kontoer til dem for det siger loven om hvidvaskning, er det korrekt ?

Håber på lidt input herfra, takker !

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 58
Fra  Mondo Rekruttering Skrevet kl. 11:58

Hej Reimer's,

Dette er et kendt problem. Hvis du ringer til skat, kan de hjælpe dig med, at få tilknyttet virksomhedens nemkonto til en valgfri bankkonto.  

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:08

Mike Jensen:
Hvis du ringer til skat, kan de hjælpe dig med, at få tilknyttet virksomhedens nemkonto til en valgfri bankkonto.  

Bør man spørge sin bank inden man gør dette?

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09

Mike Jensen:
Dette er et kendt problem. Hvis du ringer til skat, kan de hjælpe dig med, at få tilknyttet virksomhedens nemkonto til en valgfri bankkonto.  
desværre ikke korrekt.- Man kan kun ha EN personlig konto som NemKonto men den konto (som vel for trådstarter er i et andet pengeinstitut) kan man godt få tilknyttet sit CVR nummer til ud over det personlige

Man kan ikke ha to NemKonti som person - det kræver en erhvervskonto hvis man skal ha to forskellige - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:05

Cookie - John Hannover:
an kan ikke ha to NemKonti som person - det kræver en erhvervskonto hvis man skal ha to forskellige -

Sikker rigtigt, formelt set. MEN vi har selv - og kender til flere andre - oprettet en særlig konto i vores private bank, hvor vi så har vores firmas indtægter og udgifter - og firmaets Nem-konto tilknyttet. Altså bare en særskilt privat konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17

Birte Andersen:
Sikker rigtigt, formelt set. MEN vi har selv - og kender til flere andre - oprettet en særlig konto i vores private bank, hvor vi så har vores firmas indtægter og udgifter - og firmaets Nem-konto tilknyttet. Altså bare en særskilt privat konto.
det er ikke "lovligt" hvis banken gør det - den må kun gi EN Nemkonto til privapersoner - men jeg tør jo ikke udelukke det. Synes det er lidt mærkeligt dog, for den private konto du her taler om, den må jo også være tilknyttet jeres CPR - ellers er det ikke en privatkonto og hvis den så er NemKonto så vil i jo ha to personlige nemKonti? 

Man kan jo sagtens bruge en privatkonto når banken er med eller ikke protesterer til firmaet - TO NemKonti hvor CPR er tilknyttet begge har jeg aldrig set - og det er ikke lovligt i NemKonto systemet  - det er det derimod at få CVR tilknyttet til samme NemKonto man har sit CPR knyttet til eller naturligvis at få en ny konto kun til CVR men så er det ikke en alm privatkonto jo

Interessant at det åbenbart kan gøres nogen steder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)