Denne konto anvender jeg så til alt vedr. virksomheden.
På min opfordring om at gøre denne konto til min virksomheds nemkonto kræver det nye pengeinstitut at jeg oprette en erhvervskonto og flytter alle mine kontoer til dem for det siger loven om hvidvaskning, er det korrekt ?
Dette er et kendt problem. Hvis du ringer til skat, kan de hjælpe dig med, at få tilknyttet virksomhedens nemkonto til en valgfri bankkonto.
desværre ikke korrekt.- Man kan kun ha EN personlig konto som NemKonto men den konto (som vel for trådstarter er i et andet pengeinstitut) kan man godt få tilknyttet sit CVR nummer til ud over det personlige
an kan ikke ha to NemKonti som person - det kræver en erhvervskonto hvis man skal ha to forskellige -
Sikker rigtigt, formelt set. MEN vi har selv - og kender til flere andre - oprettet en særlig konto i vores private bank, hvor vi så har vores firmas indtægter og udgifter - og firmaets Nem-konto tilknyttet. Altså bare en særskilt privat konto.
Sikker rigtigt, formelt set. MEN vi har selv - og kender til flere andre - oprettet en særlig konto i vores private bank, hvor vi så har vores firmas indtægter og udgifter - og firmaets Nem-konto tilknyttet. Altså bare en særskilt privat konto.
det er ikke "lovligt" hvis banken gør det - den må kun gi EN Nemkonto til privapersoner - men jeg tør jo ikke udelukke det. Synes det er lidt mærkeligt dog, for den private konto du her taler om, den må jo også være tilknyttet jeres CPR - ellers er det ikke en privatkonto og hvis den så er NemKonto så vil i jo ha to personlige nemKonti?
Man kan jo sagtens bruge en privatkonto når banken er med eller ikke protesterer til firmaet - TO NemKonti hvor CPR er tilknyttet begge har jeg aldrig set - og det er ikke lovligt i NemKonto systemet - det er det derimod at få CVR tilknyttet til samme NemKonto man har sit CPR knyttet til eller naturligvis at få en ny konto kun til CVR men så er det ikke en alm privatkonto jo
Interessant at det åbenbart kan gøres nogen steder
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER