Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udsolgte varer - Vis, vis ikke?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk

Jeg ejer webshoppen www.ifume.dk hvor jeg, som du kan se, sælger jeg mærkevare parfume.

Jeg lagerfører alle mine varer, da jeg således kan tilbyde meget hurtig levering. Da jeg er forholdsvis ny, har jeg ikke råd til at have mange på lager af hver slags, og det betyder at jeg af og til får udsolgt af nogle af mine produkter. F.eks. er Gucci, Dolce Gabbana og DKNY næste helt udsolgt pt.

Jeg har valgt ikke at vise mine produkter når de er udsolgt, men er det en god eller en dårlig idé?

Jeg tænker både ud fra kundens synspunkt, men også på hvilken betydning der har i henhold til Googles indeksering af min side.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:49

Jeg ville klart vise de udsolgte varer, koblet med en mulighed for at få en e-mail når varen kommer på lager igen. Parfume-køb er måske ikke specielt impulsbaseret, men hvis du f.eks. giver 10% rabat til de, der skriver sig på udsolgt-listen (uden at gøre officielt opmærksom på det på sitet), vil det uden tvivl kunne give flere salg. Desuden fungerer siden med vareinfo som Googlefodder, som du også selv er inde på.  

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 14:53

Hej Anders

Personligt ville jeg nok helst se produktet, selvom det var udsolgt.

Ville så foretrække at der TYDELIGT stod produktet ikke var på lager, men at det blev lagerført igen på aftalt dato.

Hos www.trendlovers.dk fjerner vi også udsolgte produkter, men det er mere fordi vi på nuværende tidspunkt ikke kan gøre det tydeligt hvornår produktet er på lager igen.

Håber du kunne bruge det til lidt.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:06

Ja, så er I jo nok lidt af samme holdning som jeg selv er. Det jeg er mest bange for at jeg virker for useriøs når jeg f.eks. ikke har mere en 4 Gucci produkter på lager, virker det for meget "kælder butik agtigt"?

Jeg har selv tænkt på muligheden i at lave en "send mig en mail når varen er på lager igen" knap, men der vil blive meget manuelt arbejde ved det. Hvis der er noget der kan lave en sådan løsning som fungere automatisk i DanDomani webshop, så må i gerne skrive.

Er det nok bare sat skrive at varen ikke er på lager, eller skal man også skrive hvornår osv.?

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:21

"kælder butik agtigt"? -> Tjooo, men vi skal jo allesammen starte et sted jo....... Smile.... indtil man har ca 100.000 / 500.000.- til varelager eller sådan noget...

Det fedeste ville være at du sådan ca viste hvornår du havde varen på lager og skrev det på produktvisningen..... feks. plus/minus 3-5 dage... Men ingen tvivl om at man mister nogle kunder på den basis. Men tro mig.... der er også en del der vælger at vente. Så hvorfor ikke tjene lidt end at gå helt glip af det???

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:53

Vi har valgt at skrive det + leveringstiden

Sådan ser det ud http://www.sejs-online.dk/product.asp?product=197&sub=6&page=1 når det er på lager og sådan

http://www.sejs-online.dk/group.asp?group=64&sub=37 ser det ud når det IKKE er på lager.

Vi skriver bare hvornår vi forventer at varen er på lager igen, så kan folk jo bare bestille det og så bestiller vi det til lager. Vi kan jo ikke have det hele stående på lager.

Det gælder om at kende leverandørens leveringstider, og så lægge et par dage oven i, plus nogle dage til forsendelsen.

I øvrigt er shoppen en Scannet shop.

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:24

Hej Anders,

Om det ene eller andet er det rigtige eller det bedste, er mere eller mindre end smagssag.

Vigtigst er nok, at du ikke har for mange udsolgte varer på siden. Så gider folk simpelthen bare ikke kigge igen!
Hvis du ved at en vare ikke kan skaffes de næste 3-4 uger eller over, så fjerne eller disable den.

For mange netbutikker har intet varelager, men leveringstid på 3-7 dage. Smart nok for dem, bare ikke for kunderne!

/Nis

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:02

Lige med dine varer, synes jeg ikke det gør noget, hvis de vises selv om de ikke er på lager.
Du kan jo bare skrive; Leveringstid 3-4 dage.

Vi har nogle produkter som fås i helt vildt mange farver og størrelser, som vi derfor har valgt ikke at have på lager, og der skriver vi i produkt-teksten, at der er fx 7-10 dages leveringstid. Og vi får da stadig ordrer på dem.. (Men størstedelen af vores varer er på lager.)

Personligt synes jeg ikke leveringstiden gør så meget lige med parfume, da det er noget jeg hele tiden har og ikke noget jeg fx bestiller til at skulle bruge en bestemt dag. Så hvis bare du giver besked om leveringstiden, ville det ikke betyde noget for mig.

Jeg bestilte nogle smykker på en hjemmeside for et par uger siden og der gik over en uge før de kom og jeg fik ingen mail eller noget om leveringstid og på hjemmesiden stod der bare leveringstid ca 3 dage.. Sådan et sted vil jeg ikke handle igen, for det er irriterende at man skal gå og spekulerer over om de overhovedet har modtaget bestillingen. Men havde de givet mig besked i en mail, fx din ordrer afsendes på fredag, ville det ikke betyde noget.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)