Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig arbejde i virksomhed

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det ville jeg personligt ikke gøre - det er din far og han er i din butik som folkepensionist og fejer og ryder op - men der sker jo ikke noget ved at lave en AFTALE om at han er velkommen til at komme og gå til hånde men at han ikke får penge for det

Jeg synes ikke du eller han har noget at frygte ved det faktisk - men garanti tør jeg ikke gi

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Jeg ser ofte, at præmien på en arbejdsskadesforsikring delvis beregnes på grundlag af lønsummen. Så er du helt sikker på, at en ulønnet medarbejder er dækket, John ?

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:58

Jeg tror også, vi skal have en HR-person på banen her.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Michael Harboe:
Jeg ser ofte, at præmien på en arbejdsskadesforsikring delvis beregnes på grundlag af lønsummen. Så er du helt sikker på, at en ulønnet medarbejder er dækket, John ?
nej og derfor de der TROR i mine svar MEN jeg tror der er meget livrem og seler x 2 i den bekymring

Der er en betalt arbejdsskadeforsikring for en medarbejder men ikke andre overhovedet end far der er pensionist og går til hånde

Får han brug for den? Ja jeg ved det kan lyde tomt men det er jo ikke en forsikring der som udgangspunkt normalt er beregnet til at dække  - falde ned af trappen eller skære sig men på de længere arbejdsskader, og pensionist far - uden løn - behøver han den? Jeg ved ikke om den der er tegnet ville dække - sikkert ikke og så kan man jo droppe den eller spørge forsikringsselskabet , men jeg ville heller ikke i det fald være bekymret for min far der gik til hånde som far nogle timer om dagen uden løn 

Ring og hør forsikringen trådsstarter

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Kan den gamle så ikke bare tegne sig en heltidsulykke, så er den vel ikke længere ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

Nej - men jeg ser ikke far som medarbejder - men det er jo bare at ringe til forsikringen og høre om den forsikring trådstarter allerede betaler uden at han nogen medabejder, kan dække hans far der bare går til hånde og hygger og er pensionist - ikke ansat - eller om den er overflødig

Ring og vær sikker - Jeg håber det er muligt for en pensionist der ikke modtager anden overførselsindkomst end folkepension, at gå rundt i sønnens butik og være lidt nyttig uden løn - og med forsikringen må så checkes  der  hvor trådstarter om jeg for står ret-  betaler en abejdsskadeforsikring uden at ha andre ansatte  om

Er far virkeligt ansat - uden løn, fordi han som folkepensionist går til hånde i personlig ejet virksomhed med at feje o.l.  og dækker den forsikring jeg betaler til far, når jeg ingen andre ansatte jo har - ellers er det jo tosset at betale - sådan ville jeg høre hvis jeg var trådstarter

Arbejdsskade er ikke samme som heltidsulykke eller tilsvarende i øvrigt

Trådstarter var i øvrigt ikke så bange for forsikring men for om skat kunne kræve løn, og det mener jeg ikke de på nogen måde kan i det her fald - den kan du måske bedre svare på MH?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54

Skat vil ikke interessere sig for manglende løn.

Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:13

Jeg tjekker lige med forsikringen, om arbejdsskadeforsikringen dækker min far, i tilfælde af at han skulle komme til skade i min butik. Kiggede lige i betingelserne om arbejdeskadesikring. Der står man skal have en arbejdsskadeforsikring, uanset om en medarbejder er lønnet eller ej. Jeg tjekker lige op med min forsikringsrådgiver.

Mht. heltid/ulykkeforsikring, kommer præmien meget højt op, pga. alder og sygdom. Men hvis det er tilfældet, må jeg bare sørge for han er dækket.

Men er dybt taknemlig for jeres hurtige svar. Kørte forbi min far på vej hjem og sagde at der var en mulighed for, at han kunne være i butikken uden bekymring. Manden havde tårer i øjnene af glæde.

Det sidste spørgsmål, som i næsten har svaret på. Skal jeg fører en logbog, når han er tilstede i butikken?

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:46

Hej 

Jeg ville stadigvæk søge er HR-kyndig. 

Men derefter så tænkte jeg også over. - Hvis min pensionerede far besøgte min butik. Kunne jeg forhindre ham i at feje lidt, flytte lidt rundt på nogle ting.????

Hvis han kom til skade mens han besøgte mig og måske legede med børnebørnene, er det så erhvervsforsikringen der skal dække?

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)