Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Amino kollega. Hvad nu?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, nej, nej ...

Lad det venligst ikke blive til en hadekampagne, trusler eller noget lignende. Det er klart at jeg napper lidt i vedkommendes samvittighed og rygte her på Amino, da det var her jeg "fandt ham", og her han promoverer sig selv.

Men mit primære formål er at få svar på om nogen har erfaringer med lignende sager, og om det kan betale sig at gå til advokat.

Forhåbentligt kan vi holde os til det konkrete spørgsmål, og undlade yderligere trusler eller lignende. Please?

Venligst

Hans

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:45

Mon du er den eneste han har snydt og hvor mange skal snydes før han stopper legen med jeres penge...

Hvorfor mon han ikke selv svarer her??

Geeked

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 14:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mulefar,

Det ved jeg ikke noget om. Men hvis jeg skulle komme med et bud. Så tror jeg ikke han har haft til hensigt at snyde nogen, heller ikke mig. Jeg tror han har gabt om for meget her, og har snydt mig mht. angivelsen af sine kompetencer. Og at han har håndteret sagen fuldstændig uacceptabelt, og uden at tage hensyn til de endnu større problemer han derved har påført mig, efter at han har indset hvad han har rodet sig ud i. 
Og det er selvfølgelig dybt uprofessionelt og møg hamrende irriterende. Men efter min mening ikke noget man skal hænges ud offentligt for. Og slet ikke uden mulighed for at forsvare sig inden. Det ville være noget andet hvis vi havde rettens ord for et eller andet svigagtigt, og at jeg derved kunne advare mod personen her.

Han er uden tvivl velegnet til mindre opgaver. Og den forretning vil jeg da ikke ødelægge for ham. Jeg får ikke noget godt ud af at tage hævn. Jeg ønsker blot at få en mindelig løsning på problemet. Og nu er det kun nogle få timer siden jeg skrev det første indlæg i tråden. Og jeg vil helst have svar på om nogen har erfaringer fra lignende sager.

Forhåbentligt har du forståelse herfor.

Venligst

Hans

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:15

Men som sagt, det er dine penge og din afgørelse.

Ja, han har nok gabt over mere end han kunne klare og det er så det!!

Men selvfølgelig skal du have dine penge tilbage, evt. kan han afdrage, men det er hans vilje der afgør om han er troværdig til at fungere i fremtiden overfor andre opgaver store som små..

Måske han mest store ord i munden og ingenting mellem ørerne, men det er som sagt din afgørelse.

Angry Plattenslagere bør hænges ud ved gentagne forseelser..

Geeked

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:26

Kjaerbo:

Hej Mulefar,

Det ved jeg ikke noget om. Men hvis jeg skulle komme med et bud. Så tror jeg ikke han har haft til hensigt at snyde nogen, heller ikke mig. Jeg tror han har gabt om for meget her, og har snydt mig mht. angivelsen af sine kompetencer. Og at han har håndteret sagen fuldstændig uacceptabelt, og uden at tage hensyn til de endnu større problemer han derved har påført mig, efter at han har indset hvad han har rodet sig ud i. 
Og det er selvfølgelig dybt uprofessionelt og møg hamrende irriterende. Men efter min mening ikke noget man skal hænges ud offentligt for. Og slet ikke uden mulighed for at forsvare sig inden. Det ville være noget andet hvis vi havde rettens ord for et eller andet svigagtigt, og at jeg derved kunne advare mod personen her.

Han er uden tvivl velegnet til mindre opgaver. Og den forretning vil jeg da ikke ødelægge for ham. Jeg får ikke noget godt ud af at tage hævn. Jeg ønsker blot at få en mindelig løsning på problemet. Og nu er det kun nogle få timer siden jeg skrev det første indlæg i tråden. Og jeg vil helst have svar på om nogen har erfaringer fra lignende sager.

Forhåbentligt har du forståelse herfor.

Venligst

Hans

Flot holdning - det må jeg sige!

Hvis jeg kunne bestemme, så skulle den Amino som det drejer sig om komme frem i tråden og skrive en post - og så kan i ordnes det indbyrdes. (Du bør - synes jeg - have alle pengene tilbage - han har fået chancer nok og kan ikke løse opgaven - jeg ville heller ikke være tryg ved det færdige produkt med den manglende omhu der er vist indtil nu)
Men han bringer jo alle andre Aminoers rygte i fare ved at opføre sig uprofessionelt og jeg ville ønske at han ville påtage sig ansvaret. Jeg sidder nemlig og bliver temmelig utryg ved at bruge Aminoer, når Hans skriver at det er en som er aktiv og står med navn og adresse. Og sådan vil jeg helst ikke have det.

Mette

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:34

Hej Mette

Det er netop denne utryghed, der skal fjernes straks for troværdighedens skyld.

Er han et mandfolk med hår på brystet, erkender han her i debatten, at han gabte over mere end han kunne og undskylder sin opførsel, samt tilbagebetaler pengene og så er han velkommen igen uden fnidder og fnadder...

Geeked

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Mulefar - Vil I ikke nok lade være med at sende ham til Australien? Vi har banditter nok hernede i forvejen :-)

Hans - Jeg har en del erfaring med lignende sager. Uden at have set aftalegrundlaget mellem Jer kan jeg ikke vurdere sagen nærmere juridisk, men lad os nu bare antage, at aftalegrundlaget mellem dig og, lad os kalde ham Mr. X, ikke indeholder særlige bestemmelser om begrænsning af erstatningsansvar eller lignende. I så fald vil situationen, som du har beskrevet den, ret åbenbart være, at der foreligger væsentlig misligholdelse, og at du er berettiget til at ophæve aftalen. Hvis du er berettiget til at hæve aftalen, vil du også være berettiget til at gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende. Det vil sige, at du kan kræve erstatning for de tab, du har lidt. Du kan vælge mellem to overordnede beregningsmetoder: Enten såkaldt negativ kontraktinteresse (du stilles, som om aftalen aldrig var indgået. Du skal altså have allerede betalte beløb tilbage) eller positiv opfyldelsesinteresse, hvor du stilles økonomisk, som om aftalen var opfyldt efter sit indhold. Lad os i relation til sidstnævnte for eksempel antage, at du nu vælger at lade en anden færdiggøre arbejdet eller starte helt forfra, og at det koster kr. 60.000 (blandt andet fordi det skal gå stærkt, så du ikke lider yderligere tab ved ikke at kunne sælge de planlagte tjenester til dine kunder). Lad os endvidere antage, at du har tabt kr. 100.000, fordi du ikke har kunnet levere til dine kunder. Dit samlede tab udgør så kr. 160.000 fratrukket de 30.000, du jo skulle have betalt til Mr. X, altså i alt kr. 130.000. Dette beløb kan du - igen forudsat at der ikke er særlige aftaler om det modsatte - kræve erstattet. Hertil kommer renter og, såfremt der anlægges og vindes en retssag, sagsomkostninger, som Mr. X vil blive pålagt at betale til dig.

Om det kan betale sig at gå til en advokat, afhænger i sidste ende af, om Mr. X har midler til at betale eller har aktiver, der kan gøres til genstand for tvangsfuldbyrdelse gennem fogedretten. Hvis Mr. X er insolvent, kan det selvfølgelig komme til at koste dig penge at gå til en advokat, da de færreste advokater arbejder gratis. Jeg vil dog foreslå dig at gøre det alligevel. I første omgang kan du jo blot bede advokaten give en fast pris på, hvad det skal koste lige hurtigt at skimme sagen igennem og sende et "sidste advarsels brev" til Mr. X. Det koster næppe mere end mellem kr. 1.000-2.000. Du kan også drøfte med advokaten, om det er spild af tid med advarselsbreve, og om det er mere hensigtsmæssigt blot at udtage stævning med det samme. Hvis sagen er så juridisk simpel, som det ser ud til, behøver det ikke koste ret meget. I særdeleshed ikke, hvis der i din virksomhedsforsikringer er indeholdt en retshælpsforsikring, der dækker, idet du i så fald i allerværste fald højst vil komme til at betale selvrisikoen, uanset hvad en retssag end måtte munde ud i. 

Held og lykke med det.

Jacob

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 14:42

Du har gjort en neutral reklamation, og nu står du med et valg.

1 - Fastholde købet
2 - Annulere købet

Derudover kan du krydre en af disse valgmuligheder med at søge erstatning.

For mig at se, står du med en ekstrem stærk sag. Du har alle muligheder foran dig, men jeg kan godt forstå at du ikke orker det. Men det er altså tit nødvendigt.

"I handelskøb er enhver forsinkelse væsentlig" - og det burde alle vide. Det er ekstremt vigtigt at kontrakter bliver overholdt, og derfor er lovgivningen på området også meget præcis, og passer godt på køberen.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 14:46

Jeg har stor forståelse for at man kan føle sig utryg efter denne historie. Og jeg har ikke skrevet et eneste ord der ikke stemmer overens med virkeligheden. Om vedkommende har lyst til at kommentere denne debat, og derved afsløre sig selv, er fuldstændig op til vedkommende. Jeg gør det ikke.

Amino, tror jeg, vil aldrig kunne fungere som en slags garanti for samtlige Aminoer. Det anser jeg for at være urealistisk. Så måske denne historie kan fungere som en remainder om at man skal være forsigtig. Også selv om den anden part fremstår som en aktiv og troværdig person.

Det var ikke min hensigt at skræmme nogen unødigt. Men jeg tror at alle vil være bedre tjent med at vide hvordan det nu engang kan udarte sig. I modsætnig til at "leve trygt", uvidenhed om hvad der kan ske Zip it!

Venligst

Hans

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 14:50

Hej Jacob,

Det var lige hvad jeg søgte. Tusind tak for meget udførlig forklaring.

Venligst

Hans

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)