Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobil fritid/privat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed

Kan jeg købe en mobiltelefon. Lad os sige en iPhone til 5000 kr og afdrage med 700 kr om måneden ved fx YouSee og så kører mobil abb privat på den? Er det tilladt?

Skal jeg være opmærksom på noget eller skal jeg bare bestille den. Printe kvitteringen ud og smide i udgift mappen og så kører det på skinner? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06

Uanset om du lader virksomheden betale selve telefonen - eller abonnement eller begge dele eller hvad - så skal du betale skat af fri telefon hvis du har telefonen med hjem bare en gang (eller driver virksomhed fra hjemmet) Læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html som forklarer beløb og hvordan du betaler via skat

Hvis du har den hjemme og det er din eneste mobil - så skal du også skønne seriøst hvad du bruger den privat/firma i % da du kun må trække moms fra på den %del du bruger firmamæssigt. Det er et af skats fokus punkter for 2014/15 se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Derudover ja - så skal du bogføre med den delte moms korrekt og gemme bilag helt som alt andet regnskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Skrevet kl. 21:18

Tak for dit svar John.
Det er lige før det er åndssvagt at det ikke kan svare sig af så små beløb.

Enig??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

pudebetræk:
Det er lige før det er åndssvagt at det ikke kan svare sig af så små beløb.  Enig??
 Ikke enig i det er åndsvagt - det er vel rimelig nok, men det er korrekt, at man ikke skal gå ind i fri telefon hvis ikke man havner over 2.300 (grundet moms ikke 2600) om året i udgift på sigt

Det skulle næppe i øvrigt vælte en virksomhed med eller uden :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej korrekt :) har et privat abb på 140 mdr. Og mobilen vil koste 5k. 70/30 vil jeg bruge den privat :)

Så kan det ikke svare sig. Så hellere koncentrere sig om mere overskud ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)