Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste som oplever et stigende had til GoldenPlanet???

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Golden Planet shop i over et år, og har efterhånden snart fået nok.

Det kulminerede da de lavede en ny version, og så meddelte (øh, nej det gjorde det ikke engang, man måtte selv henvende sig) at det ville koste kr. 5.000 at få flyttet sin nuværende shop over i den nye version....hmmmm....og jeg som troede at hosting handlede om at man fik en billig og fast ydelse som man kunne budgettere efter?

Senest er proppen så HELT sprunget for mig, da jeg fornyligt tilføjere kreditkort til min shop, og efterfølgende opdager at man ikke kan skelne mellem Dankort og kreditkort - det er samme modul!

Dvs. at jeg ikke kan opkræve gebyrer for kreditkortbetalinger, eller jo, det kan jeg, men så går det ud over Dankort brugerene for gebyret er ens for både dankort og kreditkort = ÉT modul.

Det klagede jeg selvfølgelig over til GoldenPlanet, og i vanlig stil fik jeg at vide at man ikke kunne skelne mellem dankort og kreditkort (allerede der lyder det jo helt åndsvagt), og ved et hurtigt opkald til Quickpay fik jeg da også bekræftet at det ikke er noget problem at skelne mellem Visa, Mastercard, m.fl.

Tilbage til GoldenPlanet, som nu lige måtte spørge i baglandet - 2 min. senere lød det så at det var noget man (muligvis) arbejdede på og det måske ville komme i næste version (som jeg så heller ikke kan komme på, uden at betale de kr. 5.000)

HURRA for GoldenPlanet!!!! De har virkelig forstået konceptet KUNDESERVICE.

Måtte de dø en langsom og pinefuld død!!!! Devil 

p.s. jeg kunne bliver ved i timevis, og har mail korrespondance til at bakke mine påstande op - om arrogance og osende holdning af ligegyldighed. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:39

Hvorfor betaler du hver gang der opgraderes??

Jeg lejer shoppen og jeg hoster hos dem, og jeg får aldrig disse regninger eller har ikke set dem!!

Geeked

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 10:43

Det er mulig at jeg har udtrykt mig uklart - men jeg betaler ikke "hver gang de opgraderer". De har lavet én stor opgradering siden jeg startede hos dem, med en masse forbedringer. For at komme op på denne "nye" version ville de have mig til at betale kr. 5.000, hvilket jeg ikke er interesseret i.

Du har muligvis startet på denne nye version, og dermed kan du sagtens få alle de nye småting de går og finder på hen ad vejen. Men os på den gamle version kan ikke få nogen som helst opgradering - uden at gå den tunge vej over i den "nye" version. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:46

Der har da været 4 opgraderinger indtil nu u/b så hvorfor skal du betale??

Geeked

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 11:25

Læs nu lige hvad jeg skriver:

Da jeg startede hos GP kørte de version 3.x.x. og på et tidspunkt porterede de hele platformen op til en version 4.x.x. - med det store skift (hvilket det åbenbart var) kunne det ikke lade sig gøre at flytte butikker der lå på version 3.x.x. op på 4.x.x. - og da jeg henvendte mig fik jeg at vide at jeg godt kunne blive opgraderet til 4.x.x. men jeg skulle starte helt fra bunden (ikke en option for mig) - alternativt skulle jeg betale kr. 5.000 så skulle de nok flytte det meste (læs: meste - dvs. at der stadig ville være indstillinger og opsætning som jeg efterfølgende skulle ind og rette manuelt). Det synes jeg er snyd og humbug - når man sælger en hosting løsning hvor kunderne skulle kunne stole på at blive "hjulpet" op på nye versioner som en del af hosting ydelsen - ellers er der jo ingen ide i at få hostet.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:09

Mikkel: Du forstår vist ikke helt hvad det vil sige at få noget "hostet".

Den aftale som det lyder til du tror du har er en vedligeholdelsesaftale(og det vil ja også mene er GoldenPlanets kerne-produkt).

Og nej normalt er opgradering af din software ikke noget der med i en hosting løsning.

Men jeg gir dig ret i det er ikke den fede måde at behandle gamle kunder på ... netop de gamle kunder burde man jo være ekstra flinke ved :)     

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:17

Har brugt dem i et halvt år og er meget tilfreds med både opgraderinger og kundeservice.

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 12:41

Hej Mikkel....

Ikke helt så smart nu vel Cool - jeg har selv solgt outsourcing (og herunder hosting) hos en af landets største it-virksomheder, så jo, jeg ved godt hvad hosting er.

Men her er jo også tale om mere end hosting hos GP, da det er en hosting aftale på DERES system, og dermed forventer jeg (og jeg synes nok med rette) at systemet altid er up-to-date versionsmæssigt.

Er det for meget forlangt? 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:20

Det kommer fuldstændig an på hvad du betaler for og dermed hvad der står i din kontrakt, jeg har tit sat ting op for folk. Herunder OsCommerce og ikke rørt en finger for det sidenhen med mindre de har bedt mig om det.

Men hvis jeg nu levede af at sælge webshops havde jeg nok lave et system som automatisk opdaterede den slags, så det burde være en selvfølge men igen afhænger det af kontrakten :) 

Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:38

Hej

Hej  Jeg har den samme problem, jeg ringede også til GP for at få version 4 i stedet for 3, de fortalte mig under udviklingen at opgraderingen vil ske automatisk, men dette skete ikke. Da version 4 var færdig fik jeg også af vide at det vil koste mig 5000 kr. for at få shoppen flyttet, men de kunne ikke flytte mine kunder ovre til version 4, jeg fik af vide at jeg skulle skrive til mine kunder at de skal registrere sig igen (dvs. de mister mængde rabatten). De kunne godt udvikle et system som kunne opgradere automatisk, de vil ikke udvikle det fordi er  var kun 5 kunder som ønskede at flytte ovre til det nye system.jeg har næsten været kunde hos dem i 2 år har altid fået god behandling, men netop i denne sag syntes jeg at det er latterligt at de gamle kunder ikke kan bruge den nyeste system.  

Så du er ikke den eneste!!!

www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)