Hej.
Nogle der kender noget godt? .. Det skal helst ikke være alt alt for advanceret... |
Software til 3D-model
|
Fedt nok.. det da også gratis, ikke sandt ?
|
Lige for at tjekke - det er da muligt at lave andet end huse i det der, ikke ? . hmm .. |
|
Cool - tak for det :) ..
|
Hej Brian, |
Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games
Du bliver nød til at have nogle gode sketcher før du starter med at tegne det over i 3D... ellers kan det hurtigt ende galt... Hvis det er en lampe du vil have produceret et eller andet sted, så er det ikke nok at have en 3D tegning lavet i Studio Max eller noget... Du skal over og have lavet nogle 2D tegninger... det kan gøres i alle gængse (og fhv dyre) 3D cad programmer som Pro Engineer, Autodesk Inventor, SolidWorks etc.. Jeg kan godt hjælpe dig med at tegne det op i enten Pro E eller Inventor og hive det over i 3D studio Max til nogle fede billeder... og så lave nogle 2D tegninger med mål og tolerancer på, som du meget nemt kan smide ud til en producent og få fremstillet en prototype ved... har nogle kontakter der sikkert kan hjælpe dig med at få lavet en prototype... Men det kommer selvfølgelig an på hvad du vil... om du vil vise noget til en eventuel investor (så kan 3D tegninger være nok), eller om du vil have en prototype fremstillet (så skal der 2d tegninger på bordet), du kan vise til eventuelle kunder, butikker eller andet...
|
Det er et gratis program på højde med 3d studio max. Det kan godt være lidt svært at gå i gang med. Men når du har lært det er der ingen grænser for hvad du kan lave.
her kan du se hvad folk har lavet, og der er flere som bruger det i deres hverdags job. Så den er god nok |
Altså , som det ser ud lige pt. har jeg slet ikke overskud til at tænke på produktion eller andet.
Andre er jeg udelukkende ude på at få visualiseret så jeg selv kan få dem ud af hovedet og på papir. Skal disse senere måske prøves at fremstilles, har jeg en rigtig god kontakt der enten kan bilve nyttig som samarbejdspartner eller sparring.
|