Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af firmanavn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Fra  iPos // Detailkompagniet // iConomy Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino`s

jeg skal starte som selvstændig om ca. 10-11 mdr.

jeg vil gerne beskytte mit firmanavn, frem til startdato..hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke få lov at cvr- reg. det endnu da der er så lang tid til det skal være "aktivt"

Jeg har reg. web addresse, men vil gerne sikre navnet, da jeg har brugt lang tid på at finde det, og selv syntes det er helt fantastisk:-)

Nogen forslag?

På forhånd tak

Anders

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:18

du kan vel i teorien godt oprette dig nu, selvom du ikke rigtig omsætter noget... du skal bare skrive et 0 i momsregnskabet de første par kvartaler... det er der mange der gør..

hvor har du læst, eller hørt at du ikke må moms registrere dig pga der er så lang tid til "aktiv"?!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jan 07
Fra  iPos // Detailkompagniet // iConomy Skrevet kl. 08:38

Hej Brian

Jeg indsendte en ansøgning fra web.reg og der ringede de tilbage og spurgte om det kunne være rigtig jeg først skulle starte i septemper 2008.

Og så sagde de at man skulle være "aktiv" inden for 6 mdr. fra oprettelse. hvilket jeg gentligt ikke kan forstå, da jeg før har oprettet firma, som har haft længere udsigter. men det var hvad de sagde inde hos erhvervs & selskabsstyrelsen.

Jeg havde også hørt at det var ret dyrt at misse en moms-indberetning, derfor vil det være rart ikke at skulle sende 0 indberetninger afsted 4 gange inden jeg skal igang.

VH

Anders

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:24

tja... jeg ville nu heller ikke skrive september 08 på... men nærmere januar 08 på, så slipper du også for årsregnskab 07....

Men at indberette momsregnskab er det nemmeste i verden... det kan gøres direkte online på skats hjemmeside...

glemmer du at momsregistrere og du er helt ny, så koster det ikke noget, du får bare lige en besked om, at det skal du dælme huske.... (gjorde jeg første gang jeg glemte og de satte bare et 0 for mig).. det kan godt være de har strammet op, men ved det ikke, har ikke glemt siden....

Så hvis du er nervøs for navnet, så sæt det til januar 08... og når du nu har domænenavnet først, så er du også en smule sikret... alt afhængig af navnet...

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jan 07
Fra  iPos // Detailkompagniet // iConomy Skrevet kl. 09:41

Hej Brian

Tak for hjælpen, jeg prøver at sende en reg. ind igen med start januar 08, og så må vi håbe det går.

har mere fred i sjælen når jeg ved både navn og web er under kontrol:-)

Jeg havde faktisk reg. virksomheden, men i forbindelse med at ville reg.0 moms på skats hjemmeside, satte jeg et "flueben" i et felt angående moms, og så poppede der bare en besked op at firmaet hermed var afviklet og lukket!! Og det kunne man åbenbart ikke ændre i..

VH

Anders

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)