|
Hej, Jeg blev rekrutteret som ekstern konsulent i en allerede etableret virksomhed som skal til at lancere et nyt produkt. På baggrund af det har jeg lavet noget markedsundersøgelse og relateret konsulent arbejde. Projektet varede cirka 3 måneder; og jeg blev betalt 95,000Dkk. som blev betalt som først 10,000Dkk (Juni) og derefter de resterende 85,000Dkk. i 3 lige store dele hver måned (Juli, August, September). Jeg er ikke ansat som medarbejder hos virksomheden og har heller ikke noget cvr-nummer, så hvordan er det lige med SKAT? Hvordan oplyser jeg det, hvor meget skal jeg betale osv.? Har kværnet bogen grundlæggende Skatteret 2014 ned (kun relevante kapitler/afsnit) og gået igennem tax.dk men vil gerne være på den sikre side. På forhånd mange tak! : ) |
hvis du har været CPR person er det enkelt. så skal firmaet ha opgivet din indtægt til skat som bidragspligtig b indkomst - uden nogen anden mulighed - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html
Hvis du har faktureret dem som CVR så skal du narturligvis her være momsregisteret ud fra beløbet og føre regnskab selv og opgive overkskud til skat
vh John Hannover
Bliv gratis medlem