Jeg er for tiden i opstartsfasen af et nyt projekt. I den forbindelse for jeg behov for at betale en del små beløb til en udenlansk leverandør. I starten, ind til et troværdigt forhold er opbygget, skal betalingen ske i umiddelbar relation til hver opgave og jeg forestiller mig noget med Paypal.
Men jeg ville lige høre jer andre, om der er nogen som har bedre erfaringer med andre leverandører. Jeg tænkerbåde på en billigere løsning men også en hvor både jeg og min udenlandske samarbejdspartner har sikkerhed for pengene (og mine kreditkortoplysninger).
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Jeg vil ikke anbefale nogle andre, men blot bekræfte dig i at Paypal nok er det rigtige valg
Så indtil forholdet er bygget op, er der jo en hvis risiko for pengene - men så har Paypal jo deres klagesystem, som jeg selv plejer at få en fornuftig løsning ud af, når det, desværre, går så galt engang imellem.
Nu nævner du jo ikke noget om hvor store beløb der er tale om eller hvor i verden din leverandører befinder sig, Hvorfor ikke bare bruge en almindel bankoverførsel?
hæhæ, nej jeg kan godt lide at holde mine kort tæt til kroppen :-) Men pengene skal til Asien og der er tale om beløb i hundrede kroners klassen ved hver transaktion.
Planen er også, at det skal køres over banken senere hen (og har lige sat min bankrådgiver i gang med at undersøge sagen), men jeg frygter at banker ikke er så billige - eller i hvert fald har et ret højt "startgebyr" ved hver transaktion. Hvis det fx koster blot kr. 100,- at overføre pengene, så er det pludseligt en meget stor omkostning i forhold til beløbets størrelse.
Når jeg - forhåbentlig inden længe - kan levere en hvis mængde ordrer ugentlig, samt ved at firmaet kan sit kram, har jeg heller ikke noget problem i at overføre ugentlig på forhånd, men til en start er vi begge enige om at betaling sker ved hvert projekt - det må jo så koste mig noget i sikkerhed, men det kan jeg leve med. Ville blot høre hvad folk sådan lige mener om Paypal og om der er bedre/lige så gode alternativer...
Da du skal sende til asien, kan du sandsynligvis ikke lave økonomioverførsler, som koster imellem 35-55kr. i de fleste danske banker. En normal overførsel til udlandet koster 100-120kr i gebyr + dit tab på valutaveksling, da jeg ikke formoder at din kontaktperson har en Krone-Konto.
Det er fuldstændig omsonst, at sende så små beløb via din bank. Fuldstændigt.
Jeg syns, at du skal holde dig til Paypal indtil du kommer op i beløb, der er mindst et par tusinde.
Tak for jeres hjælp. Det må blive Paypal til en start - var også det jeg regnede med, men ville bare hører om der var andre herinde som lige sad med super ideen :-)