Sydbanks helpdesk er dog lukket nu, og jeg kan ikke finde oplysningen på deres hjemmeside.
Det der står inde i min netbank, for kontoen, er et 10-cifret kontonummer: 10004xxxxx
Der er ikke noget registreringsnummer.
Når jeg skal angive kontoen for kunden, som er tysker, er det da tilstrækkeligt med det 10-cifrede nummer, eller skal der et andet nummer til, fx et registreringsnummer som vi har det i Danmark, Norge og Sverige?
Hvis IBAN nummeret ikke er strengt nødvendigt for at den tyske kunde kan overføre € til den pågældende konto, som er i €, er der ingen grund til at oplyse IBAN nummeret.
Jeg går ud fra, at overførsler mellem tyske konti i Tyskland ikke kræver IBAN numre ....
lidt utroligt at du ikke en gang kender konto nummeret på din egen konto. Du oplyser at din konto er i Euro, men hvad bank er den tilknyttet Sydbank i Danmark eller Sydbank i Tyskland?
Der er kommet nye EU regler, der kræver at alle B2B overførsler i alle EURO lande sker via IBAN og SWIFT code. Dvs du kan ik benytte de normale tyske BLZ og Kontonummer mere... Kunden SKAL betale via IBAN og SWIFT, da det andet ik længere er en mulighed...
Så derfor er grænsekontoer også overflødige, hvis salget sker B2B...
Bare til info. Jeg studsede også over, at muligheden var væk i netbanken, men det skyldes nye regler...
Der er kommet nye EU regler, der kræver at alle B2B overførsler i alle EURO lande sker via IBAN og SWIFT code. Dvs du kan ik benytte de normale tyske BLZ og Kontonummer mere... Kunden SKAL betale via IBAN og SWIFT, da det andet ik længere er en mulighed...
Mig bekendt er det kun hvis der er tale om en SEPA (Single Euro Payments Area) overførsel. SEPA overførsel er den billigste måde at overføre Euro på indenfor EU.