Hej Alle, Vi har åbnet en webshop i Tyskland, hvor vi selvfølgelig modtager betaling i EURO, bla. via Paypal. Problemstillingen ligger i, at PayPal har meget elendig valutakonvertering - de kører Euro til Kurs 7,259, mens vi ved banken (Jyske Bank) får kurs 7,435. Jeg snakkede med PayPal for at høre om at få udbetalt i EURO, fremfor DKK, men det vil de ikke. De insisterer på at veksle, når vi er et Dansk firma. Jeg spurgte til om hvis vi så fik en EUR konto, eller endda EURO konto i en Tysk Bank, men stadig vil de veksle til DKK. Er der nogen som har erfaring med dette, og har en måde at komme uden om at have PayPal til at veksle udenlandsk valuta til DKK ? |
Jeg har ikke løsningsforslag, men det er kendt problem blandt ebay sælgere, her specielt tysk ebay.de - hvor man oplever forholdsvis få med paypal. Årsagen er kendt, nemlig at paypal har et gebyr, som alle kender til men også at de - kaldt det slet skjult - også altid har en ganske voldsom valutaskæring ud over den normale som også banker altid har mellem køb og salg. Det er en væsentlig del af paypals indtjening (og i øvrigt mindst samme med western union som jeg husker det)
Venlig hilsen John H