Hvis nu i blev ringet op af en sælger der sagde han havde Verdens/markedets bedste hosted webshopløsning - hvad skulle denne løsning så omfatte:
- Features
- Opbygning / design
- Pris
- Betalingsmodel for løsningen (abonnement, cpa, upfront eller noget tredje)
Sagt på en anden måde: Forudsæt I kunne få og vælge lige præcis hvad som helst og havde frit valg på alle hylder, hvad ville den perfekte hosted løsning så indebære - og hvad skulle den koste?
(Alt jeres feedback og inputs bliver modtaget med kyshånd, og det I kommer frem til kan blive en realitet)
Brian Brandt har skrevet en ret fin e-bog der hedder "Den ultimative guide til start af webshop", i kapitel 3 har han 50 punkter som jeg synes beskriver meget godt hvad en "Perfekt webshop" skal kunne. :) http://clickstarter.dk/ehandel/kap3.php
Vi kan da tage udgangspunkt i den tjekliste vi har på den shopløsning vi tilbyder hos Danhost. Så er det nok lettere at tilføje, hvad der mangler for at opnå den perfekte webshop løsning, i stedet for at folk skal skyde løse bud af.
Indbygget betalingsmodul (Quickpay) til kortbetalinger
Hæv betaling direkte inde i administrationen
Hurtig oversigt over dine kunder, ordrer og salg når du logger ind
Rent hypotetisk forestiller vi os at den perfekte løsning findes. Hvad skulle den så indeholde, såfremt en sådan løsning fandtes?
Underforstået, hvilke elementer er så vigtigst for dig ift dit konkrete behov? Funktionalitet, muligheder, brugervenlighed osv.
Drag and drop til design af siderne istedet for "statiske" sider hvor man bare smider tekst ind i et felt. Det KAN lade sig gøre, men det kræver rigtigt meget arbejde for at gøre det korrekt og ordentligt. Det er selv noget jeg sidder og roder med i min fritid.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Interessant spørgsmål, specielt fordi jeg arbejder på at lave verdens bedste hosted webshopløsning
Jeg synes personligt at den bedste på markedet er Shopify.
Men jeg synnes klart at feks squarespace.com har et rigtigt fedt cms system hvor man som bruger, nemt kan lave sider via deres træk og slip funktioner som en anden nævnte.
Hvad kan shopify ikke som som shoporama skulle kunne og hvad med den anden vej?
Shoporama kræver somregl en programmør til at sætte det ordentlig op. Det gør shopify ik
Shoporama er dansk og virker meget tiltalende (måden de præsenterer på osv) hvor shopify ikke virker lige så tiltalende. men skulle jeg vælge (og det skal jeg snart) så ville valget pt falde på shopify...
Hvad med du fortæller lidt om din egen løsning? Evt hvornår man kan læse mere om den og oprette sig?