Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CBD olie Lidt feedback på denne shop jeg er ved at bygge :)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  www.cannabisfroe.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtigt, at det er blevet lavet til et lægemiddel, og nu pludseligt er blevet ulovligt at bruge for private uden lægens henvisning, til trods for at mennesker har indtaget det i årtusinder. 
At CBD skulle give leverskader, har jeg aldrig hørt fra andre steder. Heller ikke lande som f.eks. Israel som rent faktisk forsker i det. I de lande, hvor medicinalindustrien styrer, er der selvfølgelig ikke ret stor interesse for at en gratis medicin skulle kunne lindre alle de ting, som brugere beretter om.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

MikeGreen:
og nu pludseligt er blevet ulovligt at bruge for private uden lægens henvisning, til trods for at mennesker har indtaget det i årtusinder. 

Næ nej det er ulovligt at sælge da det falder ind under lægemiddelloves definition af et lægemiddel. Bare fordi mennesker har indtaget et eller andet gennem årtusinde, siger jo intet om hvilke skadelige / alvorlige bivirkninger stoffet har.  Sjovt nok har folk en tror at bare et stof er naturligt, så er det også totalt uskadeligt, den antagelse er total fejlagtigt.

Så du mener ikke lægemiddel industrien styre i Israel ?? 

MikeGreen:
er der selvfølgelig ikke ret stor interesse for at en gratis medicin skulle kunne lindre alle de ting, som brugere beretter om.

I seriøs lægevidenskab kan man altså ikke bruge anekdotiske fortælling som videnskabelig dokumentation for virkningen, der skal hardcore videnskabelig data på bordet.

Mener du virkeligt at vi bare skal sælge et lægemiddel (CBD olie) uden på nogen måde at kende de evt. skadelige / alvorlige langtidsvirkninger? 

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  www.cannabisfroe.dk Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg benægter da ikke, at det er ulovligt at sælge - det er det da helt sikkert... men sådan har det jo ikke været for nogle år tilbage, før man fandt ud af, at det nu skulle være et lægemiddel. Og jeg tror ikke, at stoffer er uskadelige bare fordi de er naturlige... det er opium jo f.eks. - og svampe og dem er der jo ikke meget tvivl omkring - og til trods for det bruger vi lægeordinerede opiater i stor stil. Når man læser på bivirkningerne af et væld at de godkendte lægemidler kan man også finde en masse rigtigt farlige af slagsen - dokumenterede skadelige bivirkninger - og til trods af disse, ordinerer vi dem stadig - sågar til børn.
Igen har jeg ikke hørt, at CBD skulle være skadeligt - har du noget dokumentation på sådan noget? - for jeg kan ikke lige finde det - tværtimod.

Den dokumentation der er lavet på cannabis' virkninger er jo ikke anekdotiske fortællinger. Der er rigeligt dokumentation fra udlandet til at man sagtens kunne tage sådan noget i brug - ikke et eneste registreret dødsfald forårsaget af cannabis i modsætning til så vildt mange godkendte lægemidler.

Ja - jeg mener godt, man kunne lovliggøre CBD som kosttilskud. Det er i hvert fald mindre skadeligt end øl og snaps som vi vist sælger til vores 16-årige til trods for et væld af dokumenterede skadevirkninger og årlige dødsfald.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikeGreen:
Igen har jeg ikke hørt, at CBD skulle være skadeligt - har du noget dokumentation på sådan noget? - for jeg kan ikke lige finde det - tværtimod.

Nej men fordi du ikke har hørt om evt.  er det jo absolut ikke ensbetydende med at der ikke er skadelig bivirkning, det er jo netop medicin skal være tilstrækkeligt dokumentere med toksikologiske studier, dobbelt blind forsøg osv. hvilket på ingen måde er lavet i tilstrækkeligt omgang for CBD.

Hvad faglig kompetence har du til at vurdere og CBD er mindre skadeligt en øl?  Om der har været døsfald af hash skal jeg ikke kunne sige, men der har været en del hash psykoser som du helt glemmer at nævne.   

lidt sjovt at du harcelere over medicinal industrien, men selv lukrere selv på at sælger et ulovligt produkt, til en vanvigtigt pris ( 10 frø for 350 DKK)    

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  www.cannabisfroe.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan du finde noget dokumentation for at CBD skulle være skadeligt? Tusinder af års brug uden dødsfald er rigeligt til mig til at jeg ikke tror det er særligt skadeligt.
Hvor ved du fra, hvad der er lavet af studier i CBD, og at de ikke er tilstrækkelige? - det har du da vist heller ikke belæg for at sige?

Jeg kan sige at CBD er mindre skadeligt end øl, fordi der ingen dødsfald er konstateret i forbindelse med brug af cannabis i det hele taget. Der dør 2000-3000 danskere om året direkte forårsaget af alkoholbrug. Og der er altså ingen der har fået hashpsykoser af CBD... det er ikke psykoaktivt.

Frø er på ingen måde ulovlige. Og det er da ikke en vanvittig pris overhovedet. Du har tilsyneladende ikke meget forstand på avl og forædlingsarbejde... Hvis man vil have super gode gener, så koster de også en skilling. Til gengæld kan de bruges og opformeres så længe man lyster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at du svarer på hans spørgsmål? Hvilke faglige kvalifikationer har du for, at kunne træffe dine vurderinger?

Samtidigt er det ikke Ravn der skal frembringe dokumentation for, at CBD er skadeligt. Det er derimod sig, da du markedsfører det som uskadeligt - og spar mig i den grad for "i tusinder af år". Det kan meget vel være, ingen tvivl der, men det er ikke et dokumenteret argument, men derimod blot et postulat. Hvis du vil tages alvorligt, så debatter på en seriøs vis.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike

Så mener du stadig CBD er helt ufarligt?

Det uddrag fra lægemiddelstyrelsens hjemmeside.  '

Er det farligt at give børn med epilepsi ulovlig CBD-olie?

Ja. Børn bør under ingen omstændigheder udsættes for ukontrolleret medicin. Konkret i forhold til CBD er der lavet forskning, der har undersøgt, hvordan lovligt fremstillet medicin med CBD påvirker børn og unge med det sjældne epilepsisyndrom ”Dravet syndrom”.

Forskningen viste, at der måske kunne være en moderat positiv effekt på antallet af anfald, men viste også alvorlige bivirkninger i form af udtalt søvnighed, diarré og forhøjede levertal, hvilket kan være tegn på en giftig påvirkning af leveren hos en femtedel af de børn, der fik CBD. Lægemiddelstyrelsen fraråder derfor på det kraftigste behandling af børn med CBD-olie uden lægelig overvågning.

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  www.cannabisfroe.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I må jo lige læse hvad jeg skriver. Jeg påstår ikke at CBD er helt uskadeligt. Jeg spørger til at se dokumentation for at det ER skadeligt. Cannabis har været brugt i så vildt mange år uden dødsfald, og derfor kan jeg roligt sige, at det i hvert fald er sundere end alkohol som dagligt dræber utallige... det er der vist rigeligt med dokumentation for.

Jeg mener i øvrigt heller ikke, at man bør give børn CBD. Jeg mener bare ikke, at der er nogen grund til at CBD skal være ulovligt, mens vi kan gå på apoteket og købe et væld af andre ting, som vi allerede har dokumenteret i hvert fald er skadelige... Og mens vi har alkohol til at stå med bolsjefarver på impulshylderne i supermarkedet. Nogle gange behøver man ikke nødvendigvis at ulovliggøre... Det er bevist at det er langt bedre at informere, hvis man absolut vil blande sig i hvad andre mennesker gør. 

Det er da fint at se at CBD ikke er 100% uskadeligt... det er stadig mindre farligt end Ritalin, morfin og sovepiller er jeg overbevist om. Og nej - jeg er ikke læge. Og nej - jeg behøver ikke vise dokumentation for at jeg tror at CBD er relativt harmløst i forhold til så mange andre fuldt lovlige stoffer. Nogle laver salver af CBD, som virker mod deres psoriasis... Hvorfor ikke pege på alkohol i stedet og få det ulovliggjort?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at du svarer på det, som du bliver spurgt om? Du undviger spørgsmålet, hvilket jo siger noget om dig.

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  www.cannabisfroe.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg svarer faktisk på hvad jeg bliver spurgt om. Du blander dig bare uden at komme med noget konstruktivt - det siger også lidt om dig...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)