Hejsa, Jeg skal til at går fra at have drevet min forretning fra min lejlighed til, til at leje et butiks/kontorlokale og har i den forbindelse nogle spørgsmål. Virksomhedsformen er enkeltmandsvirksomhed. Det er rent hypotetiske opstillede tal. Selve opstartsfacen har jeg f.eks udgifter for 40.000, dette dækker inskud, diverse møbler o.lign. Kan jeg trække de 40.000 kr fra i skat? Eksempelvis jeg omsætter for 70.000 kr på en måned. Jeg trækker 40.000 kr fra go der er derfor kun 30.000 kr som jeg skal beskattes? Eller hvordan foregår det? Hvordan med løbende udgifter. Kan jeg igen trækker f.eks husleje, tlf, internet fra omsætningen, og skal så kun beskattes af resten? Vh. Casper |
Du kan trække driftsudgifter fra. Der er bare lige et par ting, du skal være opmærksom på: Depositum er ikke en udgift men et aktiv, så det kan ikke trækkes fra - du får jo også pengene retur, når du fraflytter lokalet. Og hvis du køber noget, som koster over 11.600 (2007) + moms til kontoret, er det et anlægsaktiv, og så kan du ikke trække hele udgiften fra i år men skal fordele den over flere år.
Du kan læse mere om straksafskrivning af småanskaffelser her: