Jeg mangler et indkomstgrundlag - og jeg har derfor tænkt på at starte en E-butik. Jeg vil sælge mindre ting der ikke kræver så meget lagerplads - evt. smykker - eller måske kosttilskud. Da mine nærmeste hørte om det himlede de op om at ikke alene var konkurrencen benhård - men sådan noget var kun for de allermest "forbenede" computernørder der tilbringer hele dagen foran skærmen! Det fik mig til at spekulere på: Hvor meget skal man egentlig kunne for at starte en E-business? Altså rent teknisk? Jeg er almindelig bruger af internettet - og jeg bruger tekstbehandling jævnligt. Hvad mere skal man kunne - og hvordan kommer man i gang? På forhånd tak Sue
|
Hej Sue,
Du kan som helt almindelig internetbruger sagtens starte op med en netbutik, der har siddet mange nørder og gjort nørdearbejdet for dig indenl. Det vil sige du køber dig til en færdig hjemmeside med et overskueligt og nemt administrationspanel. På den måde kommer du helt uden om at skulle kunne noget teknisk.
MEN når det så er sagt kræver det stadig utrolig mange timer at sætte sig ind i, det kræver mange timer at optimere på teksterne, priserne, gratis fragt eller ej, hvor der skal reklameres, om dine reklamer giver det bedste udbyde - ja jeg kunne blive ved. Så det kommer da helt sikkert til at give dig en del timer foran skærmen men det synes jeg ikke skal skræmme dig.
Jeg ville starte ud med at kigge på lidt forskellige shopløsninger hvis jeg var dig, så har du en fornemmelse af om det er noget du kan finde ud af eller lære på det niveau du er på.
www.dandomain.dk og www.scannet.dk stiller begge demoshopløsninger til rådighed du kan få lov at teste løs på inden du køber noget, og vælger du at kontakte mig sætter jeg også gerne en demo shop op til dig uden du binder dig til noget ( Se linket i min signatur)
BlueFairy:Jeg vil sælge mindre ting der ikke kræver så meget lagerplads - evt. smykker - eller måske kosttilskud.
Smykker er ved at være et meget konkurrencepræget område på nettet, så pas på med at gå ind på disse med mindre du virkelig har tænkt dig at ligge mange penge i markedsføring. Sæt dig ned og skriv en helt masse gode ideer ned, research lidt på nettet om hvor mange der sælger de varer du gerne vil sælge.
Find dig en lille niche som du kan pleje og hvor konkurrencen ikke er så høj - Det tror jeg er vejen at starte på, når du er helt ny i faget.
Alt held og lykke med det - jeg synes ikke du skal lade dig skræmme af venner og bekendte der siger det kun er for nørder. Vi har nogle kvindlige kunder som er på samme niveau som dig rent IT mæssigt, og de klarer sig udmærket med deres shopløsninger.