|
Der findes et kontor i herning indenfor tekstilindustrien, den kunne jo være interessant at høre om de har et bud på hvordan de ville gribe det an.
Jeg mener at det ligger i bredgade med det kan krak sikkert give dig svaret på.
|
Der findes et kontor i herning indenfor tekstilindustrien, den kunne jo være interessant at høre om de har et bud på hvordan de ville gribe det an. Jeg mener at det ligger i bredgade med det kan krak sikkert give dig svaret på. |
Hej Elena, jeg har hjulpet flere "små" design virksomheder med at få produceret tøj i Kina. Det er rigtigt at der stadig er kvoter på mange produkter, men der er også fabrikker i Kina, der kan finde ud af at komme uden om kvoterne ved at have fabrikker i f.eks. SriLanka der laver de kvoteramte produkter. Det du først og fremmest skal gøre for at komme igang, er at få lavet en kollektion, herunder lave måleskemaer samt finde kvalitetsprøver på det stof du vil anvende og lave et udkast til de labels der skal sidde i tøjet, herunder vaskeanvisninger. (Jeg har nogle skemaer du kan kopiere)
Du ved sikkert at det er pænt dyrt at komme igang, så du skal også have en pæn portion penge i banken eller have adgang til penge. Så er det selvfølgelig en god ide, hvis du har gjort dig nogle overvejelser omkring hvem der skal købe dine produkter, herunder hvem der skal sælge dem (dig selv eller ...?).
Jeg har kontakt til flere fabrikker i Kina der er pålidelige og som laver en rigtig god kvalitet. Hvis du vil have kvalificeret hjælp er du meget velkommen til at kontakte mig. Jeg tager til Kina til april, så hvis du har noget klar inden da, kan jeg tage det med til fabrikkerne. Du kan se mere omkring hvad jeg laver på www.Wheler.dk (siden er ikke helt færdig, men kan godt give dig en ide om hvad jeg laver).
Mht. told, så er der typisk 10 - 12 % told og moms skal du ikke betale, hvis dine kunder er butikker.
Mvh
Karin Wheler
Tel. 40577100
e-mail: Wheler-nissen@mail.dk
|
Hej Karin Jeg bliver først 18 år i oktober, og eftersom man først kan blive moms registreret der, må det lige vente lidt. Også er der jo også en hel del ting jeg lige skal ha 100% styr på før jeg springer ud i det :-)..
Idéer og skitser har jeg/arbejde jeg på, og mine vare skal sælges i andres butikker... Hvad mener du med skemaer? :-)..
Fin hjemmeside du har.. |
Hej Elena, de skemaer jeg taler om er måleskemaer, som konstruktører normalt laver. Her angiver du mål såsom halshul, ærmelængde, ryglængde og bredde, ærmegab, skridtlængde mv. Du angiver også hvordan de forskellige sygninger skal være, samt laver en flad tegning af dine modeller. Hvis du har brug for et eksempel kan du bare ringe eller skrive.
Mvh
Karin Wheler
|
Hej Elena Du kan sagtens producere og importere fra Kina. Producere er alt afhaengigt af hvor godt udarbejdet dine ordre forms er ganske enkelt. Naar du saa skal eksportere skal du finde et kinesisk eksport firma der kan hjaelpe dig med kinesisk eksport licens og koeb af quoter. jeg bor i Shanghai og producerer det svenske toejmaerke Cicatriz. Jeg har lige sendt en kollektion afsted til sverige og ud over det koster en lille skilling i quotes er det ikke noget problem. Jens |
Kinakontakten Vi assisterer Scandinaviske virksomheder i indkøb og produktion på det kinesiske marked.
Oii lige en ting mere Hvis det virkelig skal vaere bedre end versace saa overvej hvor i verden folk gaar mest op i materiale og toej kvalitet JAPAN. Langt stoerstedelen af de store japanske toejmaerker bliver produceret i Shanghai. Jeg har set mange dyrt europa producerede toej maerker og har ikke vaeret imponeret over kvaliteten. |
Kinakontakten Vi assisterer Scandinaviske virksomheder i indkøb og produktion på det kinesiske marked.
Hej Jens Har set dit indlæg på Amino, og har lidt spørgsmål til dig. Jeg skal ha produceret nogle babybukser, men har endnu ikke besluttet hvor jeg skal ha dem produceret. Bliver derfor nysgerrig efter, om der er penge at spare for mig, ved at gøre det i Kina... Jeg har et enkeltmandsfirma - så jeg har været lidt bekymret for om jeg kunne overskue (og finde ud af) papirarbejdet ved at producere i Kina. Hvor omfattende er det? Ville du være interesseret i en sådan opgave evt.? P.t. står jeg med en pris der hedder 40 dkr ex moms pr buks med foer - syet i Polen. Hvad gør man med materialer - hvis man syer i Kina? Finder du stoffet i Kina - eller sender man det fra DK? MVH Lonny Eisenhardt |
Dato: 02-01-2007 12:48:25 Forfatter: Lonny Eisenhardt Hej Jens Har set dit indlæg på Amino, og har lidt spørgsmål til dig. Jeg skal ha produceret nogle babybukser, men har endnu ikke besluttet hvor jeg skal ha dem produceret. Bliver derfor nysgerrig efter, om der er penge at spare for mig, ved at gøre det i Kina... Jeg har et enkeltmandsfirma - så jeg har været lidt bekymret for om jeg kunne overskue (og finde ud af) papirarbejdet ved at producere i Kina. Hvor omfattende er det? Ville du være interesseret i en sådan opgave evt.? P.t. står jeg med en pris der hedder 40 dkr ex moms pr buks med foer - syet i Polen. Hvad gør man med materialer - hvis man syer i Kina? Finder du stoffet i Kina - eller sender man det fra DK? MVH Lonny Eisenhardt Jeg vil holde mig væk fra Kina, så længe du ikke har rigtig mange antal på. Hvis der kommer (ca +5000) antal på så er Kina en god ide.... ellers er det Bulgarien, Tyrkiet, Polen, Indien som mine fortrukken men det skader jo ikke at få et tilbud fra dem også... lad mig høre hvordan det gik |
Hej Elena, Jeg ville her i starten vælge at få det produceret i Polen, da det jo er et EU-land, og du vil derfor slippe for en masse papir-arbejde. Polen er desuden meget opsat på at levere god service til os fra skandinavien. En anden ting er også fragten fra Kina til Danmark. Så snart du kommer over hvad der kan svare sig at sende med fly, bliver det fragten med container og deri skal beregnes ca. 33 dage''s fragt fra Shanghai til f.eks Aarhus. Når vi har fået produceret emner i Kina, har vi desuden måtte slippe små 4000,- for at et firma i Aarhus havn, tømmer containeren. Du har mulighed for at få containeren ud til dig selv, såfremt du fylder en hel container (20 el. 40 fod) Vi får nu produceret en del i Polen, og har kunnet slippe med ca. 600,- pr. EURO-palle. (80x120x240) Og fragttiden skal beregnes til ca. 1 uge. Hvorledes der er kvalitetsforskel mellem Kina eller Polen er op til dig som ordre-giver. Hvis du ikke nævner kvalitet, og kun lav pris, får du kvalitet herefter. Har du spørgsmål, er du velkomme til at kontakte mig. /PBL |