Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produktion og import

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg smide mit andet indlæg her på amino, for har et lille spørgsmål, som jeg har prøvet at få svar på andre steder, but that didn''t work.. sååå...

Altså, jeg vil jo starte et design firma, og mine vare skal jo produkseres i udlandet.
Der var jo på et tidspunkt en periode hvor folk ikke kunne få deres vare hjem fra Kina? Eller? Er det stadig sådan at man ikke må produksere vare i Kina og de lande der? Hvis ikke, har du så nogen forslag til hvor?
Hvor og hvordan får jeg kontakt til de steder som produksere tøj?
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:08

Hej Elena,

Du kan importere ligeså tosset du vil, men påregn 25% moms på varene, og ca. 8-9% told oveni for import at tøj.

Men er da sikker på der er mange firmaer indenfor EU som med glæde vil hjælpe dig med at producere tøjet, måske endda i Danmark.

Held og lykke med dit projekt!

Mvh,
Christoffer Sørensen

PS: husk at blive import registreret!! ;)
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:10
Der er stadig kvoter på visse tøjprodukter. Det er ikke forbudt at producere tøjet i Kina men der er grænser for hvor meget der samlet må indføres i DK. Det er først til mølle princip. Dvs. i januar er der ingen problemer mens i december kan kvoten være opbrugt. Så stoppes importen.

Jeg har gode erfaringer med importguiden.dk som rådgiver i import fra Fjernøsten.
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 17:15
Okay, hvis det er sådan at jeg så ville risikere at stå i december måned uden mine vare, så ville det måske være bedst hvis jeg holder mig til et land som Polen...?
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:52
Dato: 2/4/2006 5:15:04 PM
Forfatter: elena
Okay, hvis det er sådan at jeg så ville risikere at stå i december måned uden mine vare, så ville det måske være bedst hvis jeg holder mig til et land som Polen...?

Ja. EU-lande er de sikreste, men jeg mener heller ikke at afrikanske og sydamerikanske er dækket af disse kvoter.

- Elena........ i''m better then Versace ;-)

Skulle det ikke være better than Versace?
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 10:54
hehe... Than så! Er det bedre nu?
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:19
Ja
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:18

longshot:

Du går til et tøjfirma her i landet får dem til at producere dit tøj de sælger det og alle tjener på det specielt dig.
De problemer der opstår ved at du selv vil producerer dit tøj og holde styr på at slutproduktet er det du forventer, vil jeg ikke tage let  på.

Se på det på den måde at I hjælper hinanden og skulle dit tøj blive en succes så er der ikke noget til hindring for at du selv står for det hele på et senere tidspunkt.

Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 08:44

Michael Brogaard

-hvis jeg får et andet firma til at producere mit tøj, bliver det så ikke med deres mærke på??
Jeg har faktisk aldrig hørt om det før, at få et andet firma til det... Mener du sådan et som Sisters Point og sådan nogen firmaer?
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:58
det er ikke noget problem med private labels som du jo kommer ind under,man butikskæder bruger deres eget navn men det er ikke dem der producere produktet.
De nævnte firmaer kender jeg ikke noget til.
Men hvis jeg blev kontaktet af et firma som ikke ville være en direkte konkurrent til mig selv, og jeg fik lov til at bruge nogle af dine designs(jeg ville jo kun udvælge dem jeg mente var en god forretning)så ville det jo bare være en god forretning.

hvis dine designs er second to none ville jeg endnu mere have en betydelig interesse i at lave en mere permanent aftale med dig (læs, så ikke en af mine konkurrenter gjorde brug af dig.)

men det afhænger jo af din baggrund, hvis du aldrig har drevet forretning før ville jeg være meget betænkelig  ved at kaste mig ud i det, du bør så helt klart finde en person med erfaring indefor nogle af dine svage områder.
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)