Min første post på Amino, men nok ikke den sidste! Ser ud til det er stedet jeg har ledt efter. :-)
Jeg ejer underholdningshjemmesiden www.hyggestedet.dk som har over 10.000 besøgende om dagen og over 1 million hits pr. dag. Siden indeholder sjove filmklip, sjove billeder, spil, babes og debatforum.
Siden stiger med besøgstal og bliver mere og mere populært hvilket jo er skønt. Jeg har altid kun drevet siden for sjovt, men nu er det jo ved at være så stort og kræver så meget tid at man også godt kunne tænke sig en god indtægt på siden. Jeg har en mindre indtægt på siden i dag, men når jeg snakker med folk i reklame branchen mener de alle at jeg burde kunne leve af den side med så mange besøgende.
Indtil nu har jeg indtægt på bannerreklame fra diverse medier som mmmedier, google adwords m.v. og på viral markedsføring med sjovefilmklip, samt lidt indtægt på pokerturneringer på siden. Det er dog stadig ikke så jeg kan leve af det som alle mener jeg burde og det er her jeg søger lidt hjælp/ideer fra folk som måske har erfaring på dette område.
Jeg er desuden også ved at starte en webshop med smykker og ure som jeg håber får stor success naturligvis, men fordelen er jo at jeg kan udnytte mit underholdningssite som gratis reklamemedie for min webshop - men den burde jo også selv kunne blive en rimelig indtægtskilde i sig selv eller hvad? :-)
Håber der er nogle der kan hjælpe til her eller komme med nogle råd.
Nu har jeg ikke sat mig 100% ind i hvad din side indeholder, men hvad med en eller anden form for VIP adgang. Det er jo et stort hit mange steder, altså at man betaler lidt hver måned (evt over mobilen) for at få adgang til nogle ekstra funktioner.
Ja det var måske en ide, men vil helst ikke miste besøgende ved at kræve betaling. Har altid været i den mening at min side skulle være gratis for alle. Men man kunne måske godt lave noget VIP som du snakker om og finde på noget ekstra ordinært som de så får adgang til.
Jeg er også hos euroads.dk men synes ikke disse "selvvalgte" bannerreklamer giver det helt store indtægt. Måske jeg vælger forkert, men har prøvet lidt forskelligt og har aldrig haft den helt store succes.
Måske jeg skulle prøve at få noget hjælp til at optimerer siderne til adwords og se om det kan give noget.
Skal vi ikke lige blive enige om en ting - man benytter Adsense på sine sider, til at tjene penge og Adwords til at blive synlig (hovedsageligt) i søgemaskinerne. Så er det på plads
Men ja, med så mange besøgende, burde du kunne tjene gode penge på det. Men hvorfor ikke integrere annoncerne noget mere i indholdet? Du har en annonce i toppen og bunden (nu tager jeg udgangspunkt i din filmsektion)
Derudover kan du jo tilpasse hver enkelt side, og få relaterede google annoncer til dine film/spil/babes etc, i stedet for de samme annoncer på alle siderne.
Hehe det var også Adsense jeg mente naturligvis.. Sorry.. :-)
Hmmm.... jeg skal nok have sat mig lidt mere ind i adsense for det lyder jo meget fornuftigt hvad du siger, er faktisk helt ny med adsense og har bare oprettet mig og smidt scriptet ind uden at optimerer eller noget derinde.
Ja okay - men det herlige ved adsense er at den selv finder relaterede annoncer til de sider den placeres på, men efter som du bruger samme meta tags (som adsense hovedsageligt bruger til at analysere siderne) på alle sider, så er annoncerne også ens.
Mht. adsense kunne jeg godt regne det ud men mere for ikke at forvirre folk der ikk kender forskellen herpå:)
en af de overnævnte sagde noget med vip profiler, der er mange muligheder, bare sørg for at de får ca 2/3 flere muligheder end normale brugere, har bare taget et hurtigt blik på din side, et rating system måske?.
mvh Thomas
Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!
Jeg kunne forestille mig at en side som denne, har mange faste besøgende som kommer ind hver dag. det er jo meget godt, men ikke når man snakker annonce indtægter, da man som bruger hurtigt bliver annonce blind og slet ikke ser og klikker på annoncerne. Så VIP betaling (bare et mindre beløb) ville nok være den perfekte indtægt for sådan en type side.
Med hensyn til Adsense, så pas på. Der er mange billeder på siden som er i mod adsense politikkerne og det kan koste dig din adsense konto og evt. optjente penge. Hvis du vil bruge adsense, så sørg for at få fjernet alle billeder med nøgne piger og lignende.