Mike -det kan da godt være du ikke bryder dig om svarende - men du svarer ret arrogant synes jeg. Jeg kan sagtens forstå du undrer dig over at regnskabsprogrammerne ikke rammer årsregnskabsloven, men sandheden er at de ikke gør det i deres rapport. Prøv at printe et selv og så se det sammenlignet med den måde det skal opstilles på. Det er ikke bare at en fil skal genkende brutto avance - for den kan komme på forskellige niveauer og hvis man ex ikke vil ha omsætning med så er det ikke bare de samme standard tal. Det er fint du er ved at være færdig med en uddannelse og du kan sikkert selv finde ud af at gå fra Dinero til årsraport - det er der ikke nogen der vil forhindre dig i, men når to godkendte revisorer beskriver vanskeligheden, så synes jeg et svar som "JA for dig" - kan virke let arrogant - lidt mere smil ville virke befordrende Det hænger nok også sammen med, at der er to forskellige måder man kan afleverer - artsopdelt og funktionsopdels, hvor regnskabselementerne deles forskelligt. Dertil kommer, at ex andre eksterne omkostninger ofte i regnskabsprogrammer kan ligge flere steder i deres udskrift - og de tal der ligger mellem bruttoavance og primært resultat i årsrapporten er vidt forskellige efter de to metoder, hvor regnskabsprogrammer ofte lander midt imellem Jeg kan forstå din undren og deltage - at regnskabsprogrammer ikke overordnet kan stille det op - hvis man vælger funktionsopdelt eller artsopdelt, og så spytte det korrekte ud - ingen tvivl om det burde være teknisk muligt. Et problem er så bare, at mange har behov for at lægge ekstra konti ind til det ene eller andet - og lægge de nu den forkert - så har de smadret systemet Du kan sikkert finde ud af at få det korrekt, så det er bare at lave det, og da du vil ha revisor i baggrund, så kan han jo bare sig go for det vh John H |
John... Jeg oplever blot, at han svarer, som han har forstand til.