Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for momsfradrag / kørslesfradrag - Bil på papegøjeplader (klistermærkeordningen)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Jensen:

Ja, Tonny, har vi forstået det korrekt?

For så har jeg et forslag til en ny feature i Dinero 😉

Og forresten tak for hjælpen, John.

Jep, John har netop "skåret" den helt tilStick out tongue

Tonny

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:08

Hej. Håber det er OK at tage en gammel tråd op.

Jeg er helt med på den momsmæssige behandling. Det er kørselsgodtgørelsen, jeg er lidt usikker på. John skriver, at kørselsgodtgørelsen ikke udbetales (tages ikke ind i virksomhedens regnskab) men tages som skatteregulering. Jeg synes dog der i dette linkhttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96078 står, at man kan bruge ordningen (med momsfradrag for driftsudgifter), når fx "bilen holdes uden for virksomhedsordningen, og indehaveren får GODTGØRELSE for den erhvervsmæssige kørsel efter statens takster."

Jeg opfatter godtgørelse som netop at få udbetalt.

Det er formentlig mig, der ikke forstår tingene korrekt – håber der er nogen, der kan hjælpe.

Hilsner Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37

punkt 1 til 3 er bilen = den momsmæssige side - punkt 4 og 5 er ejeren - som jeg læser det - men skidt formuleret (og så i øvrigt også gammelt ikke gældende)

Jeg mener - uden for virksomhedsordningen er det altid - fradrag - og resultatet er jo helt ens  så jeg kan ikke se problemet ved at tage det som reglerne siger - fradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Simon Gade:
at man kan bruge ordningen (med momsfradrag for driftsudgifter), når fx "bilen holdes uden for virksomhedsordningen, og indehaveren får GODTGØRELSE for den erhvervsmæssige kørsel efter statens takster."

Hvis du bruger virksomhedsskatteordningen og har en bil som IKKE indgår indgår i din virksomhed, så er det rigtigt at du kan få refunderet dine udgifter med et beløb svarende til satserne for skattefri kørselsgodtgørelse.

I alle andre tilfælde vil du som selvstændig erhvervsdrivende skulle tage det som fradrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Whiskey:

Simon Gade:
at man kan bruge ordningen (med momsfradrag for driftsudgifter), når fx "bilen holdes uden for virksomhedsordningen, og indehaveren får GODTGØRELSE for den erhvervsmæssige kørsel efter statens takster."

Hvis du bruger virksomhedsskatteordningen og har en bil som IKKE indgår indgår i din virksomhed, så er det rigtigt at du kan få refunderet dine udgifter med et beløb svarende til satserne for skattefri kørselsgodtgørelse.

I alle andre tilfælde vil du som selvstændig erhvervsdrivende skulle tage det som fradrag.

Whiskey - det vil sige Papegøjeplade ændrer reglen  (for alle andres biler som er privat købte indgår jo heller ikke i virksomhed)

Mere for at forstå - Alle med statens takst for kørsel i egen bil - fradrag via skat og IKKE ind i regnskabet. -

Ejes Papegøje bil privatkøbt med moms - så må det udbetales via regnskabet sammen med andre transportomkostninger m-m?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)