Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering, flybilletter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er nystartet, og arbejder p.t. for en kunde i England. Jeg har aftalt med kunden at han betaler alle rejseudgifter, herunder flybilletter. Jeg har nu netop været en tur hjemme i Danmark og skal have hjemrejsen betalt af kunde. Jeg har købt en returbillet i England til 200 pund, omregnet til Dkr. ca. 2200.-. Hvordan skal jeg anføre beløbet på min faktura? .,Skal jeg blot tillægge moms på Dkr 2200.-  ( Dkr. 2750 incl moms), eller skal jeg bare skrive beløbet som et nettobeløb, og ikke tillægge moms,( skal jeg så anføre på fakturaen at flybilletter er momsfri,?) Jeg har valgt at vedlægge flybilletten sammen med fakturaen, og syntes at det ser forkert ud at vedlægge en flybillet på Dkr. 2200.- og så derefter tage 2750-. incl moms.

På forhånd mange tak

Nystartet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Hej!

Idet der ikke er moms på flyrejseomkostninger, skal du ikke momse dit udlæg.

/Peter

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:48

Hej Peter

Igen, tak for hurtigt svar, jeg sidder på et hotelværelse og havde lige brug for lidt hjælp.

Nu jeg har dig, har jeg endnu et spørgsmål: Jeg skal fremover udfakturere til kundens afdeling i England, hvor der derfor fremover omregnes til engelske pund, hvordan er det så med momsen, skal jeg stadig pålægge moms?

Fortsat god aften, og endnu engang mange tak for hjælpe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53

Hej!

Du skal ikke momse din faktura(EU-salg), dog sørg for at have kundens VAT-nummer påført din faktura.

/Peter 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)