Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt design til shop. Hvad skal jeg huske?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Www.net-import.dk står for at skal have redesignet shoppen og i den forbindelse søger jeg jeres hjælp

Jeg ønsker:

1: Gode råd til ting jeg skal huske på i forbindelse med dette designskift

2: jeres mening om det nuværende design og hvilke forbedringer/ændringer i ville lave.


De ting jeg selv har tænkt mig at få ændret:

1: vi har fået et nyt, smartere og mere proff loge og det skal selvf integreres

2: jeg synes siden er for mærk så farvetemaet skal være lysere

3: jeg vil dele produkterne op i 4 kategorier og have disse op i topbjælken og ligge.

4: siden bruge pt for meget plads ude i siderne og dette skal ændres så der bliver mere plads til produkterne og siden ikke virker så sammenpresst


Se frem til at høre fra jer :)

På forhånd tak

Mvh
Martin L. Madsen

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups. Stavefejl :)

Loge= logo
Mærk= mørk

:)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin 

Nu skal du bare høre.. :)

1. Når du skal have skiftet dit nuværende design, skal du huske at tænke i den besøgendes mindset. Tænk brugervenlighed og overskuelighed ind i designet lige fra start. Dine besøgende skal hele tiden være mindst mulige klik fra det ønskede produkt. 

Husk for gudsskyld at 301 redirect dine produktsider, hvis du ændre i URL i forbindelse med dit designskifte. Ellers risikere du at miste opbygget SEO.. MEGET VIGTIGT. 

2. Dit nuværende design indeholder flere gode elementer, godt spil i farvevalget for eksempel. Jeg ser dog også en del muligheder for forbedringer, ligesom du sikkert selv gør siden du skal igang med et designskifte. 

Jeg bryder mig ikke om at du har to sidesbars.. Det giver ikke meget plads til content, altså produktbilleder og tekster osv. Personligt synes jeg du skal fjerne dine varegrupper til venstre, og putte dem op under ét punkt i hovedmenuen, eller 4 som du selv nævner i dit indlæg

Samtidig skal du sørge for at give din webshop responsive. Jeg har neotp forsøgt at benytte din webshop via min Iphone, hvilket stort set var umuligt. 

I forhold til dine egne iagttagelser synes jeg du rammer spot on ved alle fire. Hvis jeg var dig ville jeg også kigge på kommunikationen på forsiden, det første der møder mig når jeg besøger webshoppen er et stort skilt med “lyn hurtig levering, 29 kr.“... Er det virkelig noget du tror der sælger bedre end at fremhæve dine USPér, i forhold til dine produkter. Benyt pladsen til at lave noget slagsfremmende... Du kunne foreksempel fremhæve de mest solgte produkter.. 

Held og lykke med designskiftet, du skriver bare hvis du har spørgsmål til den overstående smører.... ;)

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej simon.

1000 tak for din tid.

Det er dejligt at høre at en fremmed synes der skal ændres de samme ting som jeg selv gør :)

Jeg har dog lige et spg mht dit input omkring at gøre siden responsiv.

Jeg kigger tit selv på siden via min iphone 5 og synes faktisk at den fungere ret godt uden at være responsiv.

Personligt er jeg imod at siden ændre udseende alt efter hvorfra den tilgåes. Det skaber i min optik forvirring og kan til tider gøre at kunden så ikke kan finde rundt og købe det ønskede produkt via sin pc, hvis kunden forinden har hygge surfer på siden via sin mobil.

Så jeg vil rigtig gerne have en uddybning af hvad det er du mener der ikke fungere på siden når du ser den på din mobil.

Tak :)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest - Din webshop fungere på min mobil..der er dog nogle tårne i mine øjne :)

Da din webshop ikke er responsive bliver den meget lille og fjern på min Iphone. Jeg skal benytte mig at manuel zoome, for at kunne navigere rundt på siden. Jeg har svært ved at læse teksten i dine sidebars, da størrelsen på teksten er meget lille når alt presses ned på min lille Iphone skærm. 

Det er nok en smagssag, personligt synes jeg det sender et virkelig professionelt billede ud af til, når jeg besøger en webshop som tilpasser sig den platform jeg benytter. Dermed ikke sagt at webshoppen ikke kan sælge hvis den ikke er responsive via mobilformat, men jeg er næsten helt overbevidst om det vil øge din koventering fra mobil og tablets, hvis din webshop gøres responsive.  

Hvis du ville komme dette til bunds kan du via Googe Analytics se hvor mange der tilgår din webshop via mobil og tablets. Ud fra dette antal kan du kigge på koventeringsprocenten kontra normal formal. Hvis der ikke er forskel på disse, er der måske ikke en større grund til at gøre yderligere for at gøre siden responsive. Selvom jeg nu stadig mener at det sender et godt signal. 

Håber det var svar nok på dit spørgsmål :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)